💬
Logga in
Fuska.se

Behöver Snabb Hjälp Om Viruskydd Etc.

7 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Tja!

Behöver snabb hjälp :)

Jag har nyligen köpt NOD32 och det fungerar felfritt.. men jag har INGEN brandvägg utom windows inbyggda brandvägg och den känns inte särskilt trygg.

Men jag surfa runt lite och kom fram till att kaspersky har en grym brandvägg och att den finns inuti "Kaspersky Internet Security".

Min fråga: Kan jag ha kvar NOD32 och köpa kaspersky internet security? (Jag vet att man inte kan ha 2 viruskydd installerade på datan samtidigt) Men Efter som KIS inte är ett virus skydd bör väl det funka? Snabb hjälp vore otroligt skönt :)

/Jingle

3 Mar 2009
Nivå 4 · Lärling

2 anti-virus är inget bra. Dom kommer krocka och allt kommer gå så fel.

Har du inte nod32 internet securiuty? den ska väl ha brandvägg?

Annars kan du ju alltid skaffa någon bra gratis brandvägg.

T.ex comodo firewall, dock har dom tryckt in anti-virus i deras senaste, så tanka ett lite äldre.

Nivå 2 · Novis

Sitter du bakom en router?

4 Mar 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #4

Jag VET att man inte kan ha 2 antivirus skydd. Men KIS e inte ett virus skydd.

Förresten har jag bara NOD32 Antivirus inte internet security och Ja, jag sitter bakom router :P

↗ till inlägget

Förresten har jag bara NOD32 Antivirus inte internet security och Ja, jag sitter bakom router :P

Jag kör KIS, Kaspersky Internet Security. Och Internet Security är ett komplett säkerhetspaket, dvs både Antivirusprogram, brandvägg och Spam-skydd osv. Så det ingår alltså antivirus.

Men skaffa ett gratis, som comodo eller något liknande. Men Windows Brandvägg går ändå bra XD

5 Mar 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #6
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag kör KIS, Kaspersky Internet Security. Och Internet Security är ett komplett säkerhetspaket, dvs både Antivirusprogram, brandvägg och Spam-skydd osv. Så det ingår alltså antivirus.

Men skaffa ett gratis, som comodo eller något liknande. Men Windows Brandvägg går ändå bra XD

Stör mig på Comodo och PC tools firewall -.- Bara en massa "allow" eller "Block" fönster

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Stör mig på Comodo och PC tools firewall -.- Bara en massa "allow" eller "Block" fönster

Det är sant, iaf med PC Tools
6 Mar 2009

Nej, det går inte ha NOD32 Och Kaspersky Antivirus. Själv tycker jag att Kaspen äger :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in