Som titeln säger, hur kan jag få 100 fps?
Jag har 30 fps nu. Innan jag installerade om Steam hade jag 60 fps. Jag har alltid velat ha 100.
Kan någon berätta hur man gör? :huh:
( Jag kör CS 1.6 )
Som titeln säger, hur kan jag få 100 fps?
Jag har 30 fps nu. Innan jag installerade om Steam hade jag 60 fps. Jag har alltid velat ha 100.
Kan någon berätta hur man gör? :huh:
( Jag kör CS 1.6 )
Köp en bättre dator. ;)
För att få > 100 fps behöver du ge ditt grafikkort instruktioner att den ska renderera så många bilder på en sekund. Se bara till att grafikkortets klockfrekvens räcker för att GPUn ska hinna utföra alla instruktioner på en sekund.
Hur många instruktioner på en sekund som kan utföras av GPUn beror på instruktionerna. T.ex en GPU som arbetar på klockfrekvensen 500 MHz som ska utföra så många instruktioner, som tar 6 klockpulser att utföras var, som möjligt under en sekund hinner utföra cirka 83 333 333 stycken instruktioner.
Prova omformatera.
Hur gör man det? :huh:
Boota från Windows Disken som man får med när man köper datorn och följ instruktionerna.
Asså, jag är inte så dator kunnig. Det är inte jag som har köpt min dator, det är min pappa
Man behöver inte vara särskilt datorkunning för att omformatera. Alla filer du har på datorn försvinner dock men alla mjukvaro problem på datorn kommer garanterat att fixas.
Fattar inte vad du menar med Boota...
I Counter-Strike 1.6, öppna konsolen och skriv in kommandot fps_max med argumentet 100 så BORDE du uppnå 100 fps per sekund om ditt system klarar av att renderera så många bilder per sekund.
Jag har skrivit fps_max 100 längesen, men inget händer.
Har fortfarande 30...
↗ till inläggetHar du stabilt 30 fps vad du än gör eller hoppar den ibland till lite över 30 eller kanske ca 25?Jag har skrivit fps_max 100 längesen, men inget händer.
Har fortfarande 30...
30 hela tiden plus att grafiken är sämre än innan jag installerade om Steam.. :S
Eller den hoppas ju iofs till 29 fast sen 30 igen snabbt
↗ till inlägget1. Skriv in fps_max 100 i konsollen, starta sedan om spelet och pröva igen.30 hela tiden plus att grafiken är sämre än innan jag installerade om Steam.. :S
Eller den hoppas ju iofs till 29 fast sen 30 igen snabbt
2. Kontrollera om ditt grafikkort stödjer OpenGL, se även till att OpenGL är valt som rendererare på grafikinställningar i Counter-Strike 1.6 om ditt grafikkort stödjer OpenGL.
3. Installera de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort.
4. Avaktivera/avinstallera CPU/GPU-krävande processer på datorn.
Skrev fps_max 100 , fortfarande 30....
Installera de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort
Vart gör jag det
↗ till inläggetKontrollera vilken tillverkare som har tillverkat ditt grafikkorts GPU och besök sedan deras hemsida, där ska det finnas anvisningar om hur du laddar ner, installerar drivrutinen.Skrev fps_max 100 , fortfarande 30....
Installera de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort
Vart gör jag det
Hur kan jag veta vem som har tillverkat mitt Grafikskorts GPU?
↗ till inläggetNär du köpte din dator så fick du nog med en specifikation på vad din dator innehåller. Annars får du väl gå in på din dators tillverkares hemsida och leta, eller ringa till dem och klaga, eller helt enkelt köpa en helt ny dator.Hur kan jag veta vem som har tillverkat mitt Grafikskorts GPU?
Okej. Tack
Men kan man ändra nåt på Nvidia control panel så att grafiken + fps blir bättre?
↗ till inläggetJa, men jag vet inte hur man gör.Okej. Tack
Men kan man ändra nåt på Nvidia control panel så att grafiken + fps blir bättre?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in