💬
Logga in
Fuska.se

Cpu Kärna Sönder?

32 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #21
↗ till inlägget
↗ till inlägget

& BIOS kan man komma in i när man statar den

hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer

Står det att du skall trycka på F9 då? Det kan vara olika knappar från moderkort till moderkort.

japp det gör det. testade alla knapparna (F7-F12) inget händer med dem. ibland kan jag komma till boot device rutan. (F10)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Själv måste jag trycka på 'Del' för att komma in i BIOS på mitt moderkort. Det ska stå i manualen, om du inte har någon manual så leta reda på specifikationen för datorns komponenter, se efter vad du har för moderkort och ladda ner manualen för det moderkortet ifrån tillverkarens hemsida.

Om du inte har fått någon specifikation på din dator upprepar jag mig, klaga till de du köpte datorn ifrån och skaffa en ny.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #23
↗ till inlägget

Själv måste jag trycka på 'Del' för att komma in i BIOS på mitt moderkort. Det ska stå i manualen, om du inte har någon manual så leta reda på specifikationen för datorns komponenter, se efter vad du har för moderkort och ladda ner manualen för det moderkortet ifrån tillverkarens hemsida.

Om du inte har fått någon specifikation på din dator upprepar jag mig, klaga till de du köpte datorn ifrån och skaffa en ny.

Har redan en inlämnad på siba (min förra tråd). och har ingen försökring på denna så om jag lämnar in på bekostar jag det...

Ska ändå bygga en om ca 1-2veckor, så får spela på 360 så länge.

Om någon vet vad man ska göra PM:a mig

(Läst manualen, tryckt på alla knappar som sår i boken inget händer :/ )

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har redan en inlämnad på siba (min förra tråd). och har ingen försökring på denna så om jag lämnar in på bekostar jag det...

Ska ändå bygga en om ca 1-2veckor, så får spela på 360 så länge.

Om någon vet vad man ska göra PM:a mig

(Läst manualen, tryckt på alla knappar som sår i boken inget händer :/ )

När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

& BIOS kan man komma in i när man statar den

hahaha LÄS inläggen!! Är inte r-tard. står att man ska klicka F9>Klickar>Intget händer

Står det att du skall trycka på F9 då? Det kan vara olika knappar från moderkort till moderkort.

japp det gör det. testade alla knapparna (F7-F12) inget händer med dem. ibland kan jag komma till boot device rutan. (F10)

min är f2 för bios & min förra Ctrl+Alt+Del

Senast ändrad:

27 Mar 2009
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #26
När inget händer när du trycker på de knappar som står i manualen för ditt moderkort har du antingen fått fel moderkort eller så är det helt paj! Om du fått fel moderkort gäller svensk lag och du ska få en ny utan kostnad.

Det är en bärbar så hur går det till då?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Antingen ska de byta ut det som är fel i din bärbara annars ska du nog få en helt ny bärbar.
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #28
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Antingen ska de byta ut det som är fel i din bärbara annars ska du nog få en helt ny bärbar.

tack. ska jag göra en backup av allt på HD:en och sen lämna in?

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

tack. ska jag göra en backup av allt på HD:en och sen lämna in?

Ja, det rekommenderar jag.
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #30

Yes Yes Yes!!! Fixade det (eller en väns vän. hahaha lol) iaf datorn funkar nu. tack till alla som hjälpte =) Vitdom får 250FM för han var inne på rätt spår.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Yes Yes Yes!!! Fixade det (eller en väns vän. hahaha lol) iaf datorn funkar nu. tack till alla som hjälpte =) Vitdom får 250FM för han var inne på rätt spår.

har du samma prob som jag har eller?
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #32

mhm hade det. men nu funkar allt.

Gör en boot.ini och skriv in detta om du har home premium (bara att ändra namnet "Windows Vista Home Premium" till tex Ultimate

timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Vista Home Premium" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /NUMPROC=4

sen lägger du boot.ini i C:\

Skriv Msconfig i sök rutan

klicka normal start och sen värkställ-

Klika Ok o starta om datan. Sen ska vara klart

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

mhm hade det. men nu funkar allt.

Gör en boot.ini och skriv in detta om du har home premium (bara att ändra namnet "Windows Vista Home Premium" till tex Ultimate

timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Vista Home Premium" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /NUMPROC=4

sen lägger du boot.ini i C:\

Skriv Msconfig i sök rutan

klicka normal start och sen värkställ-

Klika Ok o starta om datan. Sen ska vara klart

lol knasigt, fick ett tips på ett annat forum--> "Try unchecking the box and restart your computer...that should bring them all back up"

funka f*n fast jag hadde testat det innan.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in