💬
Logga in
Fuska.se

Tanking Gear

54 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

men det värkar inte finnas nåt med hit rating fr BS eller Ah :unsure: hur ska jag göra för att få upp det?

Varför skulle du? Ingen kommer bry sig om din dps, iaf gör ingen det på argent dawn
29 Apr 2009
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lätta HC's

Violet Hold

The Nexus

Utgarde Keep

Gundrak

Medel HC's

Drak Tharon Keep

Culling of Stratholm

Halls of Lightning

Azjol Nerub

Svåra HC's

Ahn'Kahet: The Old Kingdom

Halls of Stone

Utgarde Pinnacle

The Oculus

Enligt mig i alla fall om man ska dela upp dem jämt i 3 kategorier ^^

Loot från HC's så du vet vad som finns: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=18255.0

Nja, utgarde pinnacle är lättare än utgarde keep, halls of stone är lättare än halls of lightning - dps och healer PoV

:o UK är den allra lättaste, sista bossen är grymt lätt. UP har ändå Skadi som är svår + Ymiron är inte heller alltid rolig får dåligt gearade. HoS har Maidenbossen som är dryg + Eventet där man ska defenda dvärgen är nästan omöjligt om man inte har ett imba party. HoL har ganska simpla bossar, Lokhen har jag aldrig wipat på, vissa säger att den är svår men så länge man inte är korkad är det inga problem. Fick speedachivementet första försöket ^^

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #23
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lätta HC's

Violet Hold

The Nexus

Utgarde Keep

Gundrak

Medel HC's

Drak Tharon Keep

Culling of Stratholm

Halls of Lightning

Azjol Nerub

Svåra HC's

Halls of Stone

Utgarde Pinnacle

The Oculus

Loot från HC's så du vet vad som finns: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=18255.0

Nja, utgarde pinnacle är lättare än utgarde keep, halls of stone är lättare än halls of lightning - dps och healer PoV

:o UK är den allra lättaste, sista bossen är grymt lätt. UP har ändå Skadi som är svår + Ymiron är inte heller alltid rolig får dåligt gearade. HoS har Maidenbossen som är dryg + Eventet där man ska defenda dvärgen är nästan omöjligt om man inte har ett imba party. HoL har ganska simpla bossar, Lokhen har jag aldrig wipat på, vissa säger att den är svår men så länge man inte är korkad är det inga problem. Fick speedachivementet första försöket ^^

Ja Uk är nog den lättaste, men enligt mig är Up svår också (förmodligen på grund av mitt gear),

och Hivee menar du att jag bara behöver fixa nåt gear som skulle funka som dps gear? (behöver inte vara så noga med stats?)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lätta HC's

Violet Hold

The Nexus

Utgarde Keep

Gundrak

Medel HC's

Drak Tharon Keep

Culling of Stratholm

Halls of Lightning

Azjol Nerub

Svåra HC's

Halls of Stone

Utgarde Pinnacle

The Oculus

Ja Uk är nog den lättaste, men enligt mig är Up svår också (förmodligen på grund av mitt gear),

och Hivee menar du att jag bara behöver fixa nåt gear som skulle funka som dps gear? (behöver inte vara så noga med stats?)

Inte för att låta elitist, men den enda som har det svårt är healern, och healer PoV så är UP väldigt enkel och HoS också, HoL kan vara en bitch dock

Ja, dina stats behöver inte vara superba, dina party members suger antagligen också så det är ingen stor grej

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #25

haha, skönt att höra men jag håller inte riktigt med om det där med att healern är den enda som har det svårt... tanking är inte så enkelt det häller

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

haha, skönt att höra men jag håller inte riktigt med om det där med att healern är den enda som har det svårt... tanking är inte så enkelt det häller

Inte lika svårt som en healer, om man är bra på att tanka alltså
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #27
↗ till inlägget
↗ till inlägget

kanske inte (har bara healat i rfc) men när man ät tank känns det som det är så mycket man måste ha koll på

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo men hur bra måste man vara på att tanka för att det ska vara lätt? Man kan ju också säga att det är lätt som healer, om man är en bra healer alltså :)

30 Apr 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo men hur bra måste man vara på att tanka för att det ska vara lätt? Man kan ju också säga att det är lätt som healer, om man är en bra healer alltså :)

Nej, healer beror helt på hur gruppen och tanken är, tanking har bara med skill att göra - är man bra så är man bra
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Skills + Crit immune :)

Men sant, inte ofta det är ett DPS race, men har man grym DPS kan healer/tank vara lite sämre.

1 May 2009
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #31

Kan inte hålla med att tanking bara beror på skill :o det beror på hur bra gear man har (iallafall i alla enkla heroics) typ 80% av alla gånger jag har failat beror på gear och eller en sk*t dålig dps

(om ni inte fattar det där med dps så har det hänt några gånger att det är en dps som inte KAN dps'a så bossarna dör aldrig, och då är det tankens fel som inte har mer i def eller i liv)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kan inte hålla med att tanking bara beror på skill :o det beror på hur bra gear man har (iallafall i alla enkla heroics) typ 80% av alla gånger jag har failat beror på gear och eller en sk*t dålig dps

(om ni inte fattar det där med dps så har det hänt några gånger att det är en dps som inte KAN dps'a så bossarna dör aldrig, och då är det tankens fel som inte har mer i def eller i liv)

Det är där healern kommer in, visserligen onödigt men på grund av lamheten som är healing under rådande förhållanden så kan det vara fint med en typ "utmaning"
2 May 2009
Nivå 2 · Novis

Heroics med skit-gearade tanks är det roligaste man kan göra som healer ^^

3 May 2009
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #34

tror ni jag kan börja dps'a i hc's nu? (har snart spiked titansteel helm och en dps trinket från wg)

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...zak&n=Addeb

Nivå 6 · Fuskare

Ja det kan du, men jag tycker itne om din specc, Imp hamsting har man inte i PvE samma med second wind som jag dock har lagt 1 talent i

http://eu.wowarmory.com/character-talents....aedes+Venatoris

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #36

:_( det där känns verkligen ingen har nånsin klagat på min specc förut :P

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Det funkar för levling och är skitbra i PvP :)

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #38

Du fyllde just ett stort håll i mig :lol:

och villka heroic's tror ni mitt gear klarar?

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du fyllde just ett stort håll i mig :lol:

och villka heroic's tror ni mitt gear klarar?

Beror på healer
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #40

ok, med en "normal" healer för hc's?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in