💬
Logga in
Fuska.se

Metallica Låtar

101 svar · startad

Death is not the end, And Justice for all..., Disposable heroes, To live is to die, Battery. Sen finns det väl massa ägiga som man har glömt :(

Bajare
↗ till inlägget

Death is not the end, And Justice for all..., Disposable heroes, To live is to die, Battery. Sen finns det väl massa ägiga som man har glömt :(

Är inte Death is not the end bara en demo? Eller den är ju inte med på senaste albumet iaf. Introt låter ju exakt som The end of the line fast långsammare.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

status är smart. :gitarr:

Kill 'em All: The Four Horsemen

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

Master of Puppets: Master of Puppets

And Justice For All...: And Justice For All, One

The Black Album: Enter Sandman

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Ofta inte Load, Reload och St. Anger inte är värda att nämnas :angry: . Nog för att de har en del skräplåtar på load/reload fast det finns ju guldkorn som, ain't my bitch, king nothing, Unforgiven II, Fuel, The memory remains och Bleeding me. St. Anger ogillade jag väldigt mycket förut men har nu börjat lyssna in skivan lite och låtar som The unnamed feeling, Shoot me again & St. Anger är inte allt för tokiga :D .

De är väldigt dåliga jämfört med deras andra skivor enligt mig. Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är bra när band experimenterar med sin musik istället för att producera samma skit i 20 år, men i Metallicas fall blev resultatet efter skiftet av stil ganska dåligt. Death Magnetic är ju en tillbakagång iallfall.

YOU'VE REACHED THE END OF THE LI... POST!

Bajare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

status är smart. :gitarr:

Kill 'em All: The Four Horsemen

Ride the Lightning: Ride the Lightning, Fade to Black, The Call of Ktulu

Master of Puppets: Master of Puppets

And Justice For All...: And Justice For All, One

The Black Album: Enter Sandman

Death Magnetic: The Day That Never Comes, All Nightmare Long

De andra albumen är inte värda att nämnas. Ride the Lightning och And Justice For All... är bäst imo.

Ofta inte Load, Reload och St. Anger inte är värda att nämnas :angry: . Nog för att de har en del skräplåtar på load/reload fast det finns ju guldkorn som, ain't my bitch, king nothing, Unforgiven II, Fuel, The memory remains och Bleeding me. St. Anger ogillade jag väldigt mycket förut men har nu börjat lyssna in skivan lite och låtar som The unnamed feeling, Shoot me again & St. Anger är inte allt för tokiga :D .

De är väldigt dåliga jämfört med deras andra skivor enligt mig. Missförstå mig inte nu, jag tycker att det är bra när band experimenterar med sin musik istället för att producera samma skit i 20 år, men i Metallicas fall blev resultatet efter skiftet av stil ganska dåligt. Death Magnetic är ju en tillbakagång iallfall.

YOU'VE REACHED THE END OF THE LI... POST!

Att Load/ReLoad var ett steg bakåt i jämfört med black album kan jag hålla med om, men jag måste säga att jag faktiskt föredrar en rad låtar från de skivorna framför flera ifrån 'kill em all (Mycket tack vare hur oslipad James röst var på den plattan, gillar de lite senare liverversionerna av kill em all låtarna bättre än studio versionerna). Det jag främst vill säga är att man får ta skivan för vad den är och inte jämföra den allt för mycket med storheter som AJFA och MoP. Load/reload FTW =D

Senast ändrad:

Load, Reload och St.Anger är långa vägar ifrån lika bra som deras övriga skivor.

Load tycker jag är en rätt så jämn skiva, finns ett par låtar som jag gillar.

Reload däremot är största besvikelsen, gillar inte ens Fuel särskilt mycket (och det är kändaste låten från skivan).

St.Anger är väl okej, men saknar mycket instrumentalt.

Håller med om att Death Magnetic var en återgång, riktigt bra skiva.

Bajare

Kanske börjar låta lite dryg men jag måste upprepa det jag sa precis, att man får ta load/reload för vad de är. De är kanske inte Metallicas bästa skivor, det främst för att de andra är så fruktansvärt bra, som sagt hård konkurrens. Men är de dåliga skivor? Mitt svar är helt klart NEJ.

24 Apr 2009

Unforgiven II Instrumental (Ej när dom sjunger), Enter Sandman och Nothing Else Matters...

28 Apr 2009

Enter Sandman och Nothing Else Matters lätt. =) (jag vet, mainstream)

1 May 2009

1. Fade To Black

2. The Eye Of The Beholder

3. My apocalypse

Bajare
↗ till inlägget

Enter Sandman och Nothing Else Matters lätt. =) (jag vet, mainstream)

Det är ju för att du aldrig lyssnar på någon av låtarna jag skickar till mig du väljer mainstream låtarna =( .

2 May 2009

Metallicas låtar är tråkiga, jag tror att jag är den enda som inte tycker om detta mainstreamskräpet...

↗ till inlägget

Metallicas låtar är tråkiga, jag tror att jag är den enda som inte tycker om detta mainstreamskräpet...

Exempel på ett bra Heavy Metal/Thrash Metal-band? :)
↗ till inlägget

jag gillar dom inte heller.. men det kan ju vara för att jag lyssnar på typ hendrix, rhcp osv.
3 May 2009
↗ till inlägget

Skulle nog inte kalla Metallica mainstream dock...
↗ till inlägget
↗ till inlägget

När det gäller metal så är de väl det, men inte i övrigt.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

När det gäller metal så är de väl det, men inte i övrigt.

Nja, finns väl ett 15-20 tal band MINST som är mer mainstream.

Tänker typ Slipknot, Sonic Syndicate, In Flames, Korn, Bullet for my valentine etc.

↗ till inlägget

Ser du t.ex det här som mainstream?(Säg bara vad du tycker)

Bajare

Några Metallica låtar har väll blivit lite mainstream men överlag skulle jag inte kalla Metallica för main stream =( . Sen är inte alltid mainstream låtarna bäst =D .

mainstream.. :) nja metallica är inte dirket ngt mainstream men dom har blivigt mkt populära från GH.

nästan alla låtar från And justice for all är bra :)

One

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in