↗ till inläggetKan inte neka om att det ser väldigt häftigt ut. Men det gjorde ettan också, och ettan var en av de sämsta spel jag någonsin spelat i hela mitt liv. Hemskt stridssystem där man är så gott som odödlig, allt man behöver göra för att göra alla "avancerade" hopp och liknande är att trycka spaken framåt. Korkad story... Mix mellan medeltiden och sci-fi = fail. Och till råga på allt så var det extremt repetivt.
Bra då vet vi D I N åsikt om Assassins Creed 1.
Tillbaka till Assassins Creed 2, där de inte kommer ha samma upplägg på uppdragen (research and assassin), utan utvecklarna sa tydligt att inget uppdrag i storyn kommer vara desamma, = BRA.
Och utvecklarna sa också att Ezio kommer inte börja som en Assassin, utan han kommer bli en igenom storyn. Och dom fokuserar på att Ezio inte använder svärd främst, utan mer sina händer m.m. "His an Assassin not a Warrior".
Det skulle finnas runt 30 vapen.
De har gjort klättring snabbare (genom att man når högre m.m.), och man kan ta ut soldater hängades på kanten av byggnaden m.m.
Bänkar, höstackar m.m. är inte lika säkra längre, nu när soldaterna checkar de ställerna.
2 Hidden blades, och Hidden Pistol. Da vinci gör dessa vapen åt dig.
Som jag förstår det, spelar man fortfarande som Desmond Miles (bartendern som spela Altair och nu Enzio, de är kopplingar där med andra ord). Så Garone sci-fi + 1400 tals Italien = fail eller success?
För mig är det = Success ;)