💬
Logga in
Fuska.se

Fps Är Väldigt Ojämn

27 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #21

aa det är ngn tweak som man ska rätta till så kommer fps upp. jag har uppdaterat drivers tagit bort EAX. här näst så ska jag försöka uppdatera mig till SP2.

20 Jun 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

aa det är ngn tweak som man ska rätta till så kommer fps upp. jag har uppdaterat drivers tagit bort EAX. här näst så ska jag försöka uppdatera mig till SP2.

Men du borde kunna ha stadig 60+ maxat utan tweaks. :/

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #23

Jo konstigt. I COD waw så har jag ca 70 FPS hela tiden med allt till max.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jo konstigt. I COD waw så har jag ca 70 FPS hela tiden med allt till max.

Då verkar det ju som det är något fel med spelet och inte datorn. Har du provat installera om och liknande? Vilken upplösning kör du i?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #25

http://img221.imageshack.us/img221/348/82361918.jpg

tror att jag inte igentligen behöver installera om spelet. utan det är nog ngt med datorn.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

http://img221.imageshack.us/img221/348/82361918.jpg

tror att jag inte igentligen behöver installera om spelet. utan det är nog ngt med datorn.

Men om andra spel funkar bra så kan det ju inte vara datorn.

Edit: Tankade själv ner demot för att testa. Jag satte allt på max inkluderande AA och resolution på 1600x1000.

FPS'en satt cappad på 100 hela tiden, även under strid. Min dator är inte så mycket bättre än din så du borde inte få så stora FPS drops.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #27

f*n va strange. och du hade vista eller?

kanske att jag behöver uppdatera DirectX eller ngt? inte för jag tror det men...

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

f*n va strange. och du hade vista eller?

kanske att jag behöver uppdatera DirectX eller ngt? inte för jag tror det men...

Ja, jag har vista home edition 64 bit. Du kan ju alltid prova uppdatera DirectX som du sa.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in