💬
Logga in
Fuska.se

Det ska komma ut nya Pokemon spel

41 svar · startad

Men spelen kommer till GBA, för det kommer inga spel till SP.

jag är säker på att det är GBA och att det FUNKAR på GBAS (Gameboy Advance Special eller vad den nu heter) eftersom Ruby och Sapphire var på en bild på GBAS (Ruby/Sapphire var I den, spelets "bricka" var där tangentbordet oftast är på en bärbar dator) men den funkar på GBA, eller hur? Så jag är säker på att den FUNKAR på GBAS men ges ut på GBA; men det borde väl funka till GB också väl? (lite osäker, är inte expert på GB och GBA-grejer)

Alla GBA-spel funkar till SP, då kommer de också att göra det.

Alla GBA-spel funkar till SP, då kommer de också att göra det.

det har du rätt i. men SP spelen kommer också gå att spela på GBA.

jag vet det min kusin jobbar på elgiganten på TVspel och gameboy avdelningen.

Ingen ny nyhet,direkt

2 Nov 2003

Kankse inte för dej men för vissa andra

Nu är jag ganska säker på att det kommer att heta Water/Ocean Blue istället för Leaf Green!

Nix, det heter Leaf Green! :wink: *inte så allvarlig*

Det handlar visserligen om GBA men det är för att fira att Green och Red blev till! Då gjorde de förbättrade versioner av Leaf Green och Flame Red/Fire Red! Det finns några 152-251 Pokémon där, och påminner om R/S men annars är allt som i det förra! (bättre grafik...)

Och Blue var det FÖRSTA spelet, så därför firas det inte tillsammans med Green och Red... :P

blue var special versionen i japan men här blev det precis som det gröna
Nu är jag ganska säker på att det kommer att heta Water/Ocean Blue istället för Leaf Green!

Nix, det heter Leaf Green! :wink: *inte så allvarlig*

Det handlar visserligen om GBA men det är för att fira att Green och Red blev till! Då gjorde de förbättrade versioner av Leaf Green och Flame Red/Fire Red! Det finns några 152-251 Pokémon där, och påminner om R/S men annars är allt som i det förra! (bättre grafik...)

Och Blue var det FÖRSTA spelet, så därför firas det inte tillsammans med Green och Red... :P

blue var special versionen i japan men här blev det precis som det gröna

Öh... vad snackar du om? Vadå special-version? Jag har läst på andra sidor att de gav ut special-versioner av Fire Red/Leaf Green för att Red och Green gavs ut samtidigt, men Blue var det första exemplaret, så det ska väl inte firas med Red och Green?

Spelen ska heta Fire Red/Leaf Green, så är det bara. :?

Ehrrrm...

Från sidan: -- it's called Red/Green in Japan, but it'll be Red/Blue over here --

Ehrrrm...

Från sidan: -- it's called Red/Green in Japan, but it'll be Red/Blue over here --

Green och Blue är två olika spel. Jag hade (innan jag visste att det var olagligt) Green på datan och Blue med, skillnaden är att nästan allting som visades på Green var grönt... det såldes i alla fall inte lika mycket... men det är tre olika spel! (jag har en Pokémon guide-bok på kinesiska från Taiwan... där var det tre bilder på spelen... på framsidan av lådan där Red var fanns det en Charizard, på Green Venusaur och på Blue Blastoise...

Och exakt var står det? Jag kan bara hitta Red/Green. :evil:

Och exakt var står det? Jag kan bara hitta Red/Green. :evil:

http://www.egmmag.com/article2/0,4364,1364647,00.asp ungefär i mitten av sidan. Det ät en intervju med en Nintendo-insider.

Har du inte tänkt på att de kan komma från USA också? Han menar kanske USA. Han skrev ju bara "over here".

ja det gjorde han faktis.........

3 Nov 2003

Men förra gången så bytte dom i USA, och här.

Vet nån någon anledning till att dom inte skulle byta här också?

4 Nov 2003

Har nån av ert läst mitt tidigare inlägg? Där skrev jag ju om det här! Jaja, jag HAR sett olika paket och Blå och Grön ÄR olika spel, det är inte samma... på min Pokémonguide på kinesiska också. (Köpte den i Taiwan när jag var på semester. Ganska gammal, egentligen... gul-guide.)

Förpackning nr 1: Röd. Det var en Charizard på framsidan av paketet.

Förpackning nr 2: Grön. Det var en Venusaur på framsidan av paketet.

Förpackning nr 3: Blå. Det var en Blastoise på framsidan av paketet.

Jag vet att det inte är bra att upprepa samma sak på två olika inlägg men det verkar som ni inte läst det!!

Har nån av ert läst mitt tidigare inlägg? Där skrev jag ju om det här! Jaja, jag HAR sett olika paket och Blå och Grön ÄR olika spel, det är inte samma... på min Pokémonguide på kinesiska också. (Köpte den i Taiwan när jag var på semester. Ganska gammal, egentligen... gul-guide.)

Förpackning nr 1: Röd. Det var en Charizard på framsidan av paketet.

Förpackning nr 2: Grön. Det var en Venusaur på framsidan av paketet.

Förpackning nr 3: Blå. Det var en Blastoise på framsidan av paketet.

Jag vet att det inte är bra att upprepa samma sak på två olika inlägg men det verkar som ni inte läst det!!

När spelet översattes ändrades Grön till Blå och dom gjorde aldrig det japanska Blå. Och så ändrades bilderna på Pokemon på spelen från japanska R&G:s bilder till japanska Blå:s bilder, för att R&G:s bilder var så fula. :lol:

5 Nov 2003

Nix. Har kollat själv i min pokémonguide OCH lite på Internet. Det står alltid skilt för sig. Grön och Blå ÄR inte likadana spel... nästan iaf. De är skilda spel, bara att Blå är... förbättrad, typ. Men de ÄR inte samma spel!! Jag testade alltså Grön (innan jag visste att det var olagligt) och det är helt olikt Blå. Fast å andra sidan, det kan vara fel på ROM:en. Men jag är ganska säker på att det inte är nåt fel! Skillnaden är nog, att i Blå finns bättre färg. Alla Pokémon-matcher jag såg på Grön var.... usch... gröna!! :|

Men Blå ÄR den första versionen, vilket jag är säker på. Och den SKA heta Fire Red och Leaf Green, kollade själv igen på Google. Och jag tror att Zyper har rätt... OCH, min Pokémon Green var faktiskt inte på engelska, utan på japanska! (ganska jobbigt, faktiskt. Fattade noll så jag slutade spela.)

Men RED är det inga tvivel om iaf. Men jaja... namnen spelar väl inte så stor roll, egentligen? Det är ju spelen som spelar roll. Jag menar, ett spel kan ju heta "The Stupid Dog" (även om jag inte känner till ett spel som heter det. Det betyder "Den dumma hunden") men kan handla om nåt helt annat som är roligt och intressant. Vi är iaf överens om att det ÄR samma "handling" i det nya Leaf Green/Ocean Blue iaf!!!

Nix. Har kollat själv i min pokémonguide OCH lite på Internet. Det står alltid skilt för sig. Grön och Blå ÄR inte likadana spel... nästan iaf. De är skilda spel, bara att Blå är... förbättrad, typ. Men de ÄR inte samma spel!! Jag testade alltså Grön (innan jag visste att det var olagligt) och det är helt olikt Blå. Fast å andra sidan, det kan vara fel på ROM:en. Men jag är ganska säker på att det inte är nåt fel! Skillnaden är nog, att i Blå finns bättre färg. Alla Pokémon-matcher jag såg på Grön var.... usch... gröna!!  :|  

Men Blå ÄR den första versionen, vilket jag är säker på. Och den SKA heta Fire Red och Leaf Green, kollade själv igen på Google. Och jag tror att Zyper har rätt... OCH, min Pokémon Green var faktiskt inte på engelska, utan på japanska! (ganska jobbigt, faktiskt. Fattade noll så jag slutade spela.)

Men RED är det inga tvivel om iaf. Men jaja... namnen spelar väl inte så stor roll, egentligen? Det är ju spelen som spelar roll. Jag menar, ett spel kan ju heta "The Stupid Dog" (även om jag inte känner till ett spel som heter det. Det betyder "Den dumma hunden") men kan handla om nåt helt annat som är roligt och intressant. Vi är iaf överens om att det ÄR samma "handling" i det nya Leaf Green/Ocean Blue iaf!!!

Visst är japanska Green och japanska Blue olika, men engelska Blue är en översättning av japanska Green. Det var det jag menade.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in