💬
Logga in
Fuska.se

Fel Prcessor

9 svar · startad

Trådstartare #1

ja för några dagar sedan köpte jag en ny processor men jag kollad bara att det vara samma socket alltså 775.

Allt hat hittills fungerat perfekt men en liten fråga bara,om det är något annat som inte stämmer kan det förstöra något då?alltså fysiskt?

sen så har jag kvar den gammal fläkten för att den nya inte passar(felfästen bara).

Det är högre klockfrekvens på den nya men fläkte borde väl kyla lika bra ?eller?

Den går väl inte i om det är fel socket?

Trådstartare #3

det är rätt socket.

Då kan väl inget hända? förutom att den kan bli överhettad eller nåt sånt.

10 Sep 2009

Är de bara rätt socket och att den håller sig inom en rimlig temperatur kan inget hända! Titta din temp på processorn med tex coretemp så ser du ju om den gamla fläkten orkar med att kyla.

11 Sep 2009
↗ till inlägget

<br />ja för några dagar sedan köpte jag en ny processor men jag kollad bara att det vara samma socket alltså 775.<br /><br />Allt hat hittills fungerat perfekt men en liten fråga bara,om det är något annat som inte stämmer kan det förstöra något då?alltså fysiskt?<br /><br />sen så har jag kvar den gammal fläkten för att den nya inte passar(felfästen bara).<br /><br />Det är högre klockfrekvens på den nya men fläkte borde väl kyla lika bra ?eller?<br />

Kör något som stressar CPU'n, t.ex 3dmark06/vantage. Om du kommer igenom 3dmark utan krasch eller artifakter så är det lugnt.

Trådstartare #7

tempen ligger runt 30-40 grader vanligtvis det är väl ganska ok eller?

Garone:det pajar väl inget va? :P

Senast ändrad:

Ja, 30-40 grader är bra.

12 Sep 2009

jag har 60~ på min AMD och det är inte en laptop.

13 Sep 2009
↗ till inlägget

tempen ligger runt 30-40 grader vanligtvis det är väl ganska ok eller?

Garone:det pajar väl inget va? :P

Nej, det kommer det inte. :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in