Hejsan! Jag har precis bytt specc från Balance till Feral, och jag ska vara tank. Jag har all tanking gear och sånt fast undrar vilka attacker och sånt man ska använda så man får aggro, särsilkt när den är många som attackerar, typ 5 st eller något. :)
Druid Tank
Svar tack, >_>
Maul, swipe, maul, swipe, maul, swipe, maul, swipe. Om det är crowd tanking.
Tänker inte gå in så detaljerat på alla typer av tanking, men du har fått basidén.
Det finns garanterat flera trådar om detta i druid-delen på wow-forumet.
Ok, tack så mycket. :)
Så om det kommer typ 10 adds spammar man bara Swipe då eller?
↗ till inläggetSå om det kommer typ 10 adds spammar man bara Swipe då eller?
Ja, men druids har inte varit så bra på aoe tanking men maul varje gång den är uppe och swipe + Serk och Mangle spam (om du har serk kan du dra enrage och spamma swipe och mangle istället för maul)
Observera att när vi säger att du ska använda maul betyder det att du har Glyph of Maul som gör så du träffar 1 extra target.
När du tankar 1 target kör du bara på med maul + mangle, maul + laceratex5 etc.
Suck.. Druids är skit bra AoE tanks. Swipe är hur grymm som helst. Om det är flera mobs, spamma Swipe och Maul med Glyph of Maul. Om du tankar bossar, håll Lacerate uppe hela tiden, Maul hela tiden, och håll Mangle uppe för 30% bleed om ni inte rhar en Arms Warrior som har Trauma. Hur enkelt som helst :P
↗ till inläggetMmmhm men dom suger.Suck.. Druids är skit bra AoE tanks. Swipe är hur grymm som helst. Om det är flera mobs, spamma Swipe och Maul med Glyph of Maul. Om du tankar bossar, håll Lacerate uppe hela tiden, Maul hela tiden, och håll Mangle uppe för 30% bleed om ni inte rhar en Arms Warrior som har Trauma. Hur enkelt som helst :P
Har man typ 5 mobs så börjar ju alla aoea också, och du klarar inte att hålla aggro på allt så länge med druid jämfört med andra tanks förutom warriors.
Haha hur många andra finns det? :P DK och pala.. och warrior är rätt bra på att holla aggro på många mobs så länge gruppen gör saker rätt, så är det iallafall för mig. Dock har inte jag nått 80 än med min warrior.
↗ till inläggetlol nä, dom har en mass taunt med sisådär lång cooldown och ehh cleave? oOHaha hur många andra finns det? :P DK och pala.. och warrior är rätt bra på att holla aggro på många mobs så länge gruppen gör saker rätt, så är det iallafall för mig. Dock har inte jag nått 80 än med min warrior.
↗ till inläggetTss, om man suger så klarar man ju inte av någonting. Det är inte fel på druider om du inte kan hålla aggro på 5 mobs om dem AoEar. Prata inte om sånt du inte vet.↗ till inläggetMmmhm men dom suger.Suck.. Druids är skit bra AoE tanks. Swipe är hur grymm som helst. Om det är flera mobs, spamma Swipe och Maul med Glyph of Maul. Om du tankar bossar, håll Lacerate uppe hela tiden, Maul hela tiden, och håll Mangle uppe för 30% bleed om ni inte rhar en Arms Warrior som har Trauma. Hur enkelt som helst :P
Har man typ 5 mobs så börjar ju alla aoea också, och du klarar inte att hålla aggro på allt så länge med druid jämfört med andra tanks förutom warriors.
↗ till inläggetTss, om man suger så klarar man ju inte av någonting. Det är inte fel på druider om du inte kan hålla aggro på 5 mobs om dem AoEar. Prata inte om sånt du inte vet.↗ till inläggetSuck.. Druids är skit bra AoE tanks. Swipe är hur grymm som helst. Om det är flera mobs, spamma Swipe och Maul med Glyph of Maul. Om du tankar bossar, håll Lacerate uppe hela tiden, Maul hela tiden, och håll Mangle uppe för 30% bleed om ni inte rhar en Arms Warrior som har Trauma. Hur enkelt som helst :P
Mmmhm men dom suger.
Så du menar att en druid håller aggro på 5 mobs bättre än en Pala eller DK eller sisådär likabra? Eftersom det enda druider har som flermobs aoe är som thunderclap så varför kan inte warriors hålla lika bra aoe aggro också då? Om man inte poppar serk och spammar mangle + swipe så tappar man aggro ganska snabbt.
↗ till inläggetTss, om man suger så klarar man ju inte av någonting. Det är inte fel på druider om du inte kan hålla aggro på 5 mobs om dem AoEar. Prata inte om sånt du inte vet.↗ till inläggetSuck.. Druids är skit bra AoE tanks. Swipe är hur grymm som helst. Om det är flera mobs, spamma Swipe och Maul med Glyph of Maul. Om du tankar bossar, håll Lacerate uppe hela tiden, Maul hela tiden, och håll Mangle uppe för 30% bleed om ni inte rhar en Arms Warrior som har Trauma. Hur enkelt som helst :P
Mmmhm men dom suger.
lnte för att jag har en druid tank, men om du tror att en sådan kan hålla aggro på fem mobs med 17 dps som har konstant 4-6k aoe är du ute på okänt vatten
villket är bäst att specca i: Balance eller Feral??
vad ska man ha till middag: mat eller dricka? :o :o
men om man speccar balance så får man väl moonkin??
får man något om man speccar feral??
Nej, man bara ökar cat/bear forms kapacitet
okej, tack för svaren!