💬
Logga in
Fuska.se

Vart Tog Mitt Avatar Vägen?

38 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hallå hallå det går inte så!

Vart tog mitt fina avatar vägen? Nu är det bara en tom ruta :( Om ni tog bort min avatar varför meddelade ni inte mig så att jag kunde spara avataren? nu måste jag rita en ny :(

Nivå 13 · Mästerfuskare

Den togs bort för att jag sa till admin att du använde en avatar som du inte fått upphovsrättsmännens tillstånd att använda.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

Jaha okej men den skapade jag själv Oo.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

du drog krysset själv ja, men du använde våra avatarer som utgångspunkt som du inte har rätt att göra. man kan t.ex. inte ta en låt och sen klippa bort sista sekunden och säga att det är ens egen låt.
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget
↗ till inlägget

du drog krysset själv ja, men du använde våra avatarer som utgångspunkt som du inte har rätt att göra. man kan t.ex. inte ta en låt och sen klippa bort sista sekunden och säga att det är ens egen låt.

Mod kunde väll meddelat mig om att han/hon ska ta bort avataren!

Men har du rätt till att göra reklam för heinz vita bönor? Det är väll samma sak.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Men har du rätt till att göra reklam för heinz vita bönor? Det är väll samma sak.

ingen av upphovsmännen har sagt ifrån, om du kan få upphovsmännen till bilden på den burken att begära borttagning av min avatar så tar admin nog bort min med. Nu råkar den avatar du använde vara gjord av KG, för KG endast, därför kan jag hävda att du ska avlägsnas den.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #7
↗ till inlägget
↗ till inlägget

ingen av upphovsmännen har sagt ifrån, om du kan få upphovsmännen till bilden på den burken att begära borttagning av min avatar så tar admin nog bort min med. Nu råkar den avatar du använde vara gjord av KG, för KG endast, därför kan jag hävda att du ska avlägsnas den.

Ok, men mod borde meddela mig först, innan han/hon tog bort avataren. Respektlös!

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Ok, men mod borde meddela mig först, innan han/hon tog bort avataren. Respektlös!

Minst lika respektlöst att ta en avatar som du inte har rätt att använda, och eftersom din åsikt om du ska ha avataren eller inte är fullkomligt irrelevant kan lika väl admin ta bort den med en gång.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Då kan väl admin lika gärna ta bort din avatar dave också..

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Minst lika respektlöst att ta en avatar som du inte har rätt att använda, och eftersom din åsikt om du ska ha avataren eller inte är fullkomligt irrelevant kan lika väl admin ta bort den med en gång.

Får du använda heinz vita bönor på din avatar? Det är samma sak... Sluta gå till admin och lipa.
28 Dec 2009
Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Då kan väl admin lika gärna ta bort din avatar dave också..

↗ till inlägget
Får du använda heinz vita bönor på din avatar? Det är samma sak... Sluta gå till admin och lipa.

Om ni kan visa att upphovsmännen/-mannen till bilden inte tycker det är ok att jag använder den i min avatar så ska jag ta ner den.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #12
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Om ni kan visa att upphovsmännen/-mannen till bilden inte tycker det är ok att jag använder den i min avatar så ska jag ta ner den.

Fan jag ska ringa heinz mannen och berätta om situationen då ska du få se på ta ner på avatarer! :evil:

Nivå 5 · Fuskare

Heinz är en firma, och, man kan ändå ta bilder från dom, vad ska hända?

Kattgruppen, en liten grupp, vad ska hända om man har doms bild?

Lite töntigt att anmäla för att han har kattgruppens bild? va?

Det är kattgruppens "Ledare" som borde göra det.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Det är kattgruppens "Ledare" som borde göra det.

Det var precis det som hände, KG "leds" av medlemmarna och jag vidarebefogade medlemmarnas önskan i egenskap av officiell budbärare.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Eftersom Heinz med största säkerhet har copyright och alla möjliga skydd på sin design så, nej. Man får använda vilket upphovsrättsskyddat material för privat bruk (privat innebär familj, släkt och närmsta vänkrets). Dock så är internet en allmän plats.

Så om du inte har fått tillstånd av Heinz så får du inte använda deras design/logo.

Fast det är klart, det är bara du som skulle få för dig att gnälla över något sådant. Eller? Någon kanske vill springa till Admin och berätta att Dave använder sig av upphovsrättsskyddat material som han inte har tillstånd till? :)

↗ till inlägget

så är du ett specialfall med det lilla innanför pannbenet som du besitter) så är det ganska tragiskt då upphovsrättsmannen för bilden på Daves burk inte existerar, bilden på burken är licenserad under copyleft och får därför användas fritt av alla, det har inte ett piss med Daves avatar att göra. Om sedan Dave gör en avatar utifrån den fria bilden så är det hans val och han innehar då rättigheterna, han har INTE tagit en bild som är skyddad av Heinz utan en bild på en av deras burkar som en fotograf har tagit, det är då fotografen som skall ställas inför rätta och inte Dave om Heinz anser att det är ett intrång i deras varumärke.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #16

Men Dave kan jag ha den här avataren?

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Men Dave kan jag ha den här avataren?

Ja, jag tycker du ska ha den, den är ju multifunktionell.

1. Den innehåller inget som KG har skapat.

2. Den visar på ett konkret sätt hur patetisk, tragisk, och sur du är för att du blev ägd.

3. den är ful (imo).

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Om ni ärligt talat inte kan se skillnaden (klandrar inte dig InTech, även om Guggo och 90LIVE är [ojvivariallmänt] så är du ett specialfall med det lilla innanför pannbenet som du besitter) så är det ganska tragiskt då upphovsrättsmannen för bilden på Daves burk inte existerar, bilden på burken är licenserad under copyleft och får därför användas fritt av alla, det har inte ett piss med Daves avatar att göra. Om sedan Dave gör en avatar utifrån den fria bilden så är det hans val och han innehar då rättigheterna, han har INTE tagit en bild som är skyddad av Heinz utan en bild på en av deras burkar som en fotograf har tagit, det är då fotografen som skall ställas inför rätta och inte Dave om Heinz anser att det är ett intrång i deras varumärke.

av ledaren.

Fast allt det här med att bilden är copyleft osv. kunde ju knappast någon veta, eller hur?

Bra att du berättade det.

Edit: Det är inte säkert att det är fotografen som ställs inför rätta. Om han fotograferade burken med tillstånd från Heinz och bilden sedan hamnade på internet så är det personerna som sedan använder bilden som begår upphovsrättsbrott. Då mot fotografen, såvida han inte är anställd av Heinz, och/eller har avtalat om att Heinz har upphovsrätten till bilden.

Observera att det sista stycket bara spinner vidare lite på diskussionen, jag är medveten om att så inte är fallet just här, då bilden inte är copyright-skyddad.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Är det inte liksom lite skillnad på ett fuska.se/forum och en affärsvara? Skitfånig tråd.

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Är det inte liksom lite skillnad på ett fuska.se/forum och en affärsvara? Skitfånig tråd.

Jo. Fast å andra sidan så är det skitfånigt att gnälla om copyrights på internet. Alla (typ..) bryter mot upphovsrättslagen stup i kvarten i alla fall. Även jag, Dave, MacGyver, du, och alla andra.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in