💬
Logga in
Fuska.se

Mitt Fire Red Team

19 svar · startad

Trådstartare #1

Jag har just nu : Pidgeot lv 55 toxic, Steel Wing, Aerial Ace, Secret Power. Charizard lv 59 Flamethrower, Dragon Claw, Wing Attack, Iron Tail. Nidoking lv 57 Earthquake, Brick Break, Mega Horn, Rock Slide. Aerodactyl lv 56, Hyper Beam, Ancient Power, Wing attack, FlameThrower. Lapras lv 58 Psychic, Hydro Pump, Ice-Beam, Body Slam.

Vad borde jag förbättra eller vilka attcker ska jag byta ut? :)

↗ till inlägget

Jag har just nu : Pidgeot lv 55 toxic, Steel Wing, Aerial Ace, Secret Power. Charizard lv 59 Flamethrower, Dragon Claw, Wing Attack, Iron Tail. Nidoking lv 57 Earthquake, Brick Break, Mega Horn, Rock Slide. Aerodactyl lv 56, Hyper Beam, Ancient Power, Wing attack, FlameThrower. Lapras lv 58 Psychic, Hydro Pump, Ice-Beam, Body Slam.

Vad borde jag förbättra eller vilka attcker ska jag byta ut? :)

Skaffa zapdos!!

Vaför har du 2 flying??? Skaffa en Alakazam! bästa pokemonen ju!

Trådstartare #4

Zakuza: har funderat på de, vore bra mot första tränaren i ligan :)

Viruz256: Jo skulle ju lätt ha gjort de om jag kunnat trada, Vore inte fel med en alakazam med attackerna: Psychic, Shadow Ball, Thuderbolt, Recover.... :)

FIXAR Zapdos istället då!:)

↗ till inlägget

Viruz256: Jo skulle ju lätt ha gjort de om jag kunnat trada, Vore inte fel med en alakazam med attackerna: Psychic, Shadow Ball, Thuderbolt, Recover.... :)

Hyperbeam ist för shadow ball
Trådstartare #6

jo kanske de :) men vad ska man ha för moveset på zapdos?

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej. Hyper Beam är Physical, men Alakazam har mycket högre SpA än Atk. Dessutom gör två-turns-kostnaden på Hyper Beam att den blir ganska onödig (i den här generationen).
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej. Hyper Beam är Physical, men Alakazam har mycket högre SpA än Atk. Dessutom gör två-turns-kostnaden på Hyper Beam att den blir ganska onödig (i den här generationen).

Hyperbeam är special... Jaha... den hade blivit nerfad sen generation 1... Då skadade den 300( halverade deffen på motståndaren)
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hyperbeam är special...

Bara i Gen 4. I alla andra generationer är den physical för att Normal-attacker alltid är det.
14 Mar 2010
Trådstartare #10

MoveSet till Zapdos?

Drill Peck

Thunderbolt

Det enda som krävs imo. Varför jag inte har med Thunder är därför att den kan missa. [a]

Senast ändrad:

↗ till inlägget

MoveSet till Zapdos?

Drillpeck

Thunder

Thunderbolt

Rain dance

15 Mar 2010
Trådstartare #13

Bra Zakuza! :) tänkte inte på Rain Dance..

16 Mar 2010
↗ till inlägget

Bra Zakuza! :) tänkte inte på Rain Dance..

varsågod!!

2 May 2010

Annars kan du göra som jag brukar göra...Köp så många revive du har råd med. Gå sen in i E4. Om din pokémon svimmar så väljer du en annan pokémon och tar revive på den pokémonen innan.

Du offrar alltså din pokémon.

Om du till slut bara har en pokémon kvar så ta revive på en annan innan den andra dör och fortsätt så här så kommer snart Elit fyran vara avklarad :D

7 May 2010

Ge Zapdos Ancient Power elr nåt sånt.

9 May 2010
↗ till inlägget

Finns det ens som TM och är det verkligen möjligt att lära Zapdos den ? S;
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej Zapdos kan inte lära sig Acient power i gen I men i gen IV kan den.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej Zapdos kan inte lära sig Acient power i gen I men i gen IV kan den.

Okejs, jag ligger fortfarande kvar på Yellow --> Emerald stadiet.
12 May 2010

Just det hehe... Jag är fast i gen 4-träsket men ge den the almighty: Thunder Wave!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in