Eftersom typ alla kampsporter går ut på att man tränar grepp/kast/slag/sparkar/etc mot varandra så krävs det att personen som blir kastad kan falla ordentligt. Annars kommer vederbörande att skada sig.
Självförsvar För Killar
KEMPO skitkul :cool:
↗ till inläggetDu skriver alltid så himla bra. ^^Du får GÅ OCH KOLLA PÅ EN LEKTION om de håller på med kullerbyttor eller inte ffs. Alla kampsporter är till för att man ska lära sig att behärska kroppen bättre, att lära sig falla krävs för allihop.
Ingen här har testat ALLA kampsports utövningar i Sthlm, gå och gör det själv om du vill veta vad de håller på med.
Själv tränar jag MMA och tror skarpt på att de skulle hjälpa mig i en klurig situation.
Det är dock inte en Kampsport för dig som inte vill ligga på mattan, eftersom man kör på marken och stående i MMA. Boxning är ju inte direkt så effektivt i självförsvars, mer i attackläge. Om du verkligen vill lära dig försvar så börjar du med jiu jitsu, fast du lär få göra kullerbyttor då och då, fast sånt får man stå ut med.
Du måste ha tålamod, annars lär du dig inget.
↗ till inläggetWax on, Wax off.Själv tränar jag MMA och tror skarpt på att de skulle hjälpa mig i en klurig situation.
Det är dock inte en Kampsport för dig som inte vill ligga på mattan, eftersom man kör på marken och stående i MMA. Boxning är ju inte direkt så effektivt i självförsvars, mer i attackläge. Om du verkligen vill lära dig försvar så börjar du med jiu jitsu, fast du lär få göra kullerbyttor då och då, fast sånt får man stå ut med.
↗ till inläggetHahahahaha, garvade högt så jag råkade väcka farsan..↗ till inläggetWax on, Wax off.Själv tränar jag MMA och tror skarpt på att de skulle hjälpa mig i en klurig situation.
Kampsport eller inget, du kan inte förvänta dig att en origami-kurs ska få dig längre än karate.