"A group of foreign students from Ireland will soon come to our school. They do not know much about Sweden and how we live there. They have asked us to send them some fact sheets about Sweden before they visit us. They are eager to learn as much as possible"
Your task is:
1. To make a written fact sheet/sheets on one topic. Your fact sheet must have a nice layout and at least one picture on each sheet. Use Arial 14pts. Do not forget to write down where you have found the facts.
2. A presentation of your work to the class (powerpoint presentation)
3. Work in groups of three people.
Detta är min taluppgift, som har deadline 11 Maj. Jag har valt uppgift Julen, men har helt kört fast. Vad jag ska tillägga om Julen är: How do we prepare for Christmas in Sweden? How do we celebrate Christmas Eve, Day and Boxing Day? What do we eat during Christmas? The Christian view of Christmas?
Jag förstår det som står och har skrivit en del, men jag har nu två problem. 1. Jag har inte den blekaste aning om hur Powerpoint fungerar då jag aldrig har använt det. 2. Jag kan inte hålla tal. Det går dåligt, och jag är alltid skitnervös. Det har gått i grundskolan då man kunde komma undan med att hålla inför små grupper, men nu i gymnasiet måste jag köra för hela klassen. Som sagt så ska vi arbeta i grupper om tre, och alla ska prata minst tre minuter var.
Tips? D.v.s. hur ska jag gå tillväga för att göra en så bra powerpoint som möjligt? Ska jag ha många bilder?