💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Nytt Pokémon-team

46 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Du hade samma länk två gånger, verkar som att man inte kan visa upp team?

Jaha??

Jaja, skriver väl det här då..

Umbreon - confuse ray, Torment, Mean Look, Moonlight (left overs)

Skarmory - Spikes, Toxic, Roar, Roost (Left overs)

Gengar - Hypnosis, Thunderball/Curse, Dark pulse/Thunderball, Dreameater (Black Sludge)

Garchomp - Earthquake, Sandstorm, Body slam/Stoneedge/Shadowclaw/Dragonclaw/Ironhead, Swords dance (Smooth Rock)

Blizzey - Healingwish, Safeguard, Icebeam/Thunderball/Thunder/Solarbeam, Sunnyday/Raindance (Left overs)

E som sagt inte färdig, och har inte kommit på den sista pokemonen, men har inte många weekness iaf.

@Maximate: typ Gengar, Alakazam, Porygon Z, eller Gardevoir, eller liknande. Om du ska har full sweaper team, så har lika många spec sweapers som normal.

Nivå 3 · Lärling

Jag skulle satsa på ett tanklag, lite speed men desto mer skada och framför allt ska de tåla mycket.

sjäv så har jag ett lag som funkar ganska bra i dubbelmatcher: Slaking + Dusknoir (med Skill Swap, byt med Slaking och sedan med motståndaren)

Metagross (behövs det sägas något?)

Umbreon (bästa tanken, efter Chuckle, satsa inte på skada)

Dragonite (issvagheten är enda riktiga faran här, flygande, Earthquake missar)

Milotic (har höga spec. stats, defence behöver EV-tränas)

Senast ändrad:

19 May 2010
Nivå 4 · Lärling

Ett tips är att lära en pokémon typ "Solar Beam" eller "Focus Punch"!

Dom tar en runda att ladda upp,men lägg dit ett item som jag inte kmr ihåg vad det heter,så träffar du första rundan!

20 May 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag skulle satsa på ett tanklag, lite speed men desto mer skada och framför allt ska de tåla mycket.

sjäv så har jag ett lag som funkar ganska bra i dubbelmatcher: Slaking + Dusknoir (med Skill Swap, byt med Slaking och sedan med motståndaren)

Metagross (behövs det sägas något?)

Umbreon (bästa tanken, efter Chuckle, satsa inte på skada)

Dragonite (issvagheten är enda riktiga faran här, flygande, Earthquake missar)

Milotic (har höga spec. stats, defence behöver EV-tränas)

När jag skaffar mitt ds, så ska jag slakta dig, ända som är problem, är slaking, om du har bra attaker.
21 May 2010
Nivå 1 · Novis

Har en umbreon som aldrig har förlorat med Movesetet Dark pulse, Toxic, Bite och confuse ray hoopas det hjälpte

Nivå 7 · Fuskare

>Dark Pulse

>Bite

VILKEN BRA IDE DÅ.

22 May 2010
Nivå 3 · Lärling

Du skulle kunna ha en attack som är bra mot nágon som är bra mot en. tex, water ska ha en fire attack mot grass.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Du skulle kunna ha en attack som är bra mot nágon som är bra mot en. tex, water ska ha en fire attack mot grass.

Thanks for the punch in the face captain obvious.

Har inte läst igenom hela tråden än men jag hoppas du vet att det finns någon som kan lära naturliga moves igen i typ de flesta av spelen? Antar att detta är D/P eller HS/SS så det lär finnas någon. :)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #29
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har inte läst igenom hela tråden än men jag hoppas du vet att det finns någon som kan lära naturliga moves igen i typ de flesta av spelen? Antar att detta är D/P eller HS/SS så det lär finnas någon. :)

Vet det nu och har tidigare i tråden frågat var man kan få lära sig dom igen men inte fått några svar så har skitit i det 8]

23 May 2010
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vet det nu och har tidigare i tråden frågat var man kan få lära sig dom igen men inte fått några svar så har skitit i det 8]

Gå till den dära sten-staden med dragons Den och drak gymmet

Gå in i huset en bit under gymmet,där sitter det ngra tanter och gubbar,prata med dom tills du hittar han som lär ut gamla moves (kmr int ihåg vem av dom som det är),han/hon säger att du får lära din pokemon "forgotten moves",tror att du måste ge honom/henne en hartscale för varje attack,men är inte säker!

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #31
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Gå till den dära sten-staden med dragons Den och drak gymmet

Gå in i huset en bit under gymmet,där sitter det ngra tanter och gubbar,prata med dom tills du hittar han som lär ut gamla moves (kmr int ihåg vem av dom som det är),han/hon säger att du får lära din pokemon "forgotten moves",tror att du måste ge honom/henne en hartscale för varje attack,men är inte säker!

Och på diamond? :lol:

Nivå 7 · Fuskare

Där finns han i Pastoria.

13 Jun 2010
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #33

Har ännu ett nytt team nu xd

Ska jag byta ut några pokémon?

Vilka attacker ska jag använda? Hjälp

Shiny Nidoking Attacker - Flamethrower Thunderbolt Endure Rest Item - Lum berry

Nintetales Attacker - Flamethrower Fire Blast Dark Pusle Iron Tail Item - Charcoal

Shiny Vileplume Attacker - Sunny day Energy Ball Solarbeam Moonlight Item - Heat Rock

Quagsire Attacker - Surf Blizzard Hail Earthquake Item - Icy Rock

Manectric Attacker - Thunder Thunderbolt Bite Iron Tail Item - Zap plate

Pidgeot Attacker - Fly Air Slash Steel wing Facade Item - Sky Plate

:D

Nivå 6 · Fuskare

Tycker du borde dumpa Fire Blast på Ninetalse och ge den något bättre.

Här finns ett par bra uppsättningar för ganska många olika pokémon. :)

Nivå 2 · Novis

Byt blizzard mot icebeam ;)

Nivå 12 · Mästerfuskare

Ser bra ut.

Nintetales Attacker - Flamethrower Fire Blast Dark Pusle Iron Tail Item - Charcoal

Byt ut Fire Blast mot något annat.

Skulle bytt ut Blizzard mot Ice Beam

Byt bort Thunder mot Signal Beam (hos move tutor)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #37
↗ till inlägget

Ser bra ut.

Byt ut Fire Blast mot något annat.

Skulle bytt ut Blizzard mot Ice Beam

Byt bort Thunder mot Signal Beam (hos move tutor)

Skulle du ha kvar Hail på Quagsie om jag tar bort blizzard? Har bara hail för att den får blizzard att ha 100 i accurcy men hail kanske är bra ändå?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Hail + Bizzard gör nog mindre skada än två Ice Beams, så jag skulle bytt ut Hail också.

Skulle byta ut Surf mot Waterfall eller Aqua Tail (Move tutor), Blizzard mot Ice Punch (Move tutor) och Hail mot Toxic, Rock Slide eller Stone Edge.

Ice Punch är starkare för Quagsire eftersom hen har mycket högre attack än special attack.

Nivå 6 · Fuskare

Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #40
↗ till inlägget

Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s

Har jag också för mig o_O

Förresten draghon, jag försökte lära manectric signal beam i pastoria city men allt som fanns att välja på var:

Fire Fang

Tackle

Thunder Wave

Leer

Howl

Quick Attack

Spark

Odor sleuth

Thunder Fang

Roar

Discharge

charge