💬
Logga in
Fuska.se

Harry Potter Och Dödsrelikerna

13 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Jag såg den officiella Harry Potter och dödsrelikerna trailern idag, den var väldigt lockande och kan inte vänta tills den kommer ut, måste boka biljetter snart!

Men det är en sak jag undrar med trailern. Om man kollar på 1:34 in så ser man Voldemort hålla i Harry och frågar varför han lever osv. Men jag kommer inte ihåg detta från boken. Kan någon hjälpa mig att få tillbaka minnet lite och berätta när i boken det hände.

OBS! Om det ni skriver är spoil glöm inte att markera texten.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Direkt visning

Nivå 5 · Fuskare

Åh, vad jag ar längtat efter den här filmen. Bra att dom delar upp 7:an i två delar så att man har ännu en Harry Potter film att längta efter att man sett part 1.

↗ till inlägget

Jag såg den officiella Harry Potter och dödsrelikerna trailern idag, den var väldigt lockande och kan inte vänta tills den kommer ut, måste boka biljetter snart!

Men det är en sak jag undrar med trailern. Om man kollar på 1:34 in så ser man Voldemort hålla i Harry och frågar varför han lever osv. Men jag kommer inte ihåg detta från boken. Kan någon hjälpa mig att få tillbaka minnet lite och berätta när i boken det hände.

OBS! Om det ni skriver är spoil glöm inte att markera texten.

Det var inte så längesen jag läste ut 7:an och jag kan inte heller komma ihåg att Voldemort har frågat varför Harry lever. Det är väl bara något som dom själva hittat på till filmen.
Nivå 7 · Fuskare

Han säger inte 'Why did you live?', han säger 'The boy who lived'. Scenen är med i slutet av sista boken när Harry dör och kommer sedan tillbaka till liv efter att ha talat med Dumbledore.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Han säger inte 'Why did you live?', han säger 'The boy who lived'. Scenen är med i slutet av sista boken när Harry dör och kommer sedan tillbaka till liv efter att ha talat med Dumbledore.

Han menade inte den scenen och förresten så säger han väl det innan Harry träffar DUmbledore?

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Jag ser fram emot detta.

Nivå 12 · Mästerfuskare

3D? .. orka. ska se utan 3d japp.

Nivå 3 · Lärling

Lär bli som vanlligt, har läst harry potter sen 2:an och filmen blir alltid samma besvikelse, dock så måste man ju se den sista 8]

Nivå 7 · Fuskare

Alltså jag känner mig lite tvungen att se den efter att ha läst och sett samtliga Harry Potter delarna genom åren.

1 Jul 2010

Har aldrig läst Harry Potter böckerna.

Gillar filmerna mer =D

Måste lätt se denna på bio!

Nivå 12 · Mästerfuskare

Filmerna är faktiskt okej om man ser dem som standalones. Ingen idé att jämföra dem med böckerna.

Men jag hatar trailers, 90% av en trailer består alltid av klipp från slutet, BAH.

I det här fallet är det värre, det är ju nästan bara klipp från slutet av andra filmen. -.-

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Nej jag tänker inte på den scenen. I trailen (gav tiden i första inlägget) så håller voldemort typ strytag på Harry och säger: -Why do you live?

- Coz i have something worth living for, säger Harry då.

Det ser ut som de är inne i Hogwarts.

Nivå 3 · Lärling

Jag har hittils läst varenda Harry Potter-bok, och sett alla filmer än så länge. Nu för tiden är jag dock inget fan av böcker längre..

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej jag tänker inte på den scenen. I trailen (gav tiden i första inlägget) så håller voldemort typ strytag på Harry och säger: -Why do you live?

- Coz i have something worth living for, säger Harry då.

Det ser ut som de är inne i Hogwarts.

De måste göra filmen lite mer dramatisk bara.

Voldemort undrar dock hur Harry överlevde, men de är aldrig såpass nära varandra, de bara slänger varsin spell mot varandra och en vinner.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in