💬
Logga in
Fuska.se

Data Delar

5 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Tjenna, tänkte uppdatera min dator med nytt grafikkort och ny Processor!

Spec se bild

Om jag skulle byta processor vilken skulle jag ta då utan att byta moderkort? :)

Och grafikkort tror jag blir det här http://www.inet.se/artikel/5408706/xfx-rad...dator-stormrise

Vad tycker ni bra eller dåligt? :)

Kom gärna me förslag Max. 3500post-89937-1280677047_thumb.jpg

EDIT: Det är en ACER ASPIRE M5201

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter:

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Om du kan, ta reda på vilket nätagg du har.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3
↗ till inlägget

ACER ASPIRE M5201 verkar ha olika sorters setups, ladda ner everest och ge oss information på följande komponenter:

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Okej, tackar för tipset! :)

↗ till inlägget

Grafikkort

Moderkort

RAM-minnen

Hårddisk

-

Okej nu kommer informationen du bad om:

Grafikkort-ATI Radeon HD 3200

Moderkort-Acer RS780HVF

RAM-minnen-Hittar inte hur man tittar det men 3GB är det iaf

Hårddisk-Se bild, rätt?

post-89937-1280681196_thumb.jpg

2 Aug 2010
Nivå 2 · Novis
Trådstartare #4

Ingen som vill hjälpa till :(

Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ?

EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12=

Så är det en AM2 socket ---

Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort!

Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W.

Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator.

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Jag kan inte finna vilken socket du har på ditt moderkort - skulle du kunna ge lite mera spec på moderkortet ?

EDIT: enligt en källa jag funnit :http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDe...p;f11=&f12=

Så är det en AM2 socket ---

Det vill säga att ditt moderkort är för gammalt för att kunna uppgraderas med en bättre processor , då dagens AMD processorer använder socket AM3 , därför passar inte dagens processorer på ditt moderkort!

Men du kan ju alltid uppgradera grafikkortet om du köper ett kraftfullare nättag då dagen grafikkort drar mera ström , för 5770 så krävs minimum 450 W - då kör man ofta lite högre för att vara säker - kanske 600 W.

Men vänta och spara istället och sedan köpa en helt ny dator, då det är helt ovärt att bara uppgradera ett par ynka få delar i din dator.

Okej tack för hjälpen! :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in