Hej.
Hur mycket extra attack/defence/sp.attack/sp.defence/speed ger attacker som dragondance eller defence curl?
Ger alla lika mycket eller är det olika?
Hej.
Hur mycket extra attack/defence/sp.attack/sp.defence/speed ger attacker som dragondance eller defence curl?
Ger alla lika mycket eller är det olika?
vissa ger "sharply rose/fell", antar att det är dubbelt så mycket som bara "rose/fell".
Exakta siffror har man dock inte koll på.
var ser man vilka som ger sharply då?
Ser du ju i händelseraden när du gör attackerna/buffsen.
Har för mig att det fanns en som gav Sharply Rose i attack och defense, skriver här om jag hittar den.
Men jag tror man får den från andra gym ledaren i R/S/E.
Bulk Up menar du, och den ger bara vanlig Rose på A och D.
Finns inget som ger sharply i flera stats.
↗ till inläggetAmnesia?Har för mig att det fanns en som gav Sharply Rose i attack och defense, skriver här om jag hittar den.
Nej dave, Bulk Up.
↗ till inläggetDet är Spec. Def.↗ till inläggetAmnesia?Har för mig att det fanns en som gav Sharply Rose i attack och defense, skriver här om jag hittar den.
Vanlig statökning ökar stats med 50% och sharply rose ökar stats med 100%.
↗ till inläggetDet är Spec. Def.
Ah, fick för mig att det var atk och def. :D
↗ till inläggetså om man använder den 5 ggr eller hur många det funkar så ökar man den statsen med:Vanlig statökning ökar stats med 50% och sharply rose ökar stats med 100%.
vanlig: x*1.55=7.6x (7.6 ggr)
sharply: x*25 = 32x (32 ggr)
det är rätt mycket!
Nej. Om man tar t.ex. Swords Dance två gånger när man har 150 i Attack kommer man att ha 450 i Attack.
jaså, 100% på det ursprungliga värdet?
150+2*150 = 450?
:( synd, inga spel vågar använda exponentiell tillväxt.
Men man kan bara använda t.ex swords dance 3 gånger, sen blir det "sangoose's attack won't go higher"
http://serebii.net/games/damage.shtml
Här står det lite om status förändringar. Man kan höja/sänka med 6 steg. Man kan använda growl 6 gånger, sen har den ingen effekt längre, men screech som sänker med 2 steg per gång kan bara användas 3 gånger.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in