halloj där.
jag har funderat ett tag på vad jag vill jobba med när jag blir äldre osv. Nu har jag hittat mitt drömjobb, IT-Säkerhet :D nån som har nån aning om hur man gör för att nå dit? typ vilke gymnasie eller om de behövs högskola osv
halloj där.
jag har funderat ett tag på vad jag vill jobba med när jag blir äldre osv. Nu har jag hittat mitt drömjobb, IT-Säkerhet :D nån som har nån aning om hur man gör för att nå dit? typ vilke gymnasie eller om de behövs högskola osv
Prata med din SYO. Vi vet ju inte precis vilka gymnasier som är bra i din stad.
Bor du i Stockholm så kan du välja Säkerhetsgymnasiet, dem fokuserar på massa säkerhet inom dator.. En del personer jag känner har fått göra små program som tar bort virus. Sen får man grundläggande väktarutbildning på köpet. Annars är det El - Datorteknik för yrkesjobb, eller om du vill gå lite längre så bör du ta Teknik - Datorteknik.
well jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv
min syo kan knappt svenska så jag har svårt att tro att han kan hjälpa mig med detta :rolleyes:
↗ till inläggetsom jag har fattat det så är högskola efter gymnasietwell jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv
min syo kan knappt svenska så jag har svårt att tro att han kan hjälpa mig med detta :rolleyes:
men gör så att du ser vilken linje du måste gå i, sedan söker du efter gymnasier där du bor
Programmering kanske?
Fast jag definierar IT säkerhet till webbplatser, så kanske inte.
↗ till inläggetDå är det bara att gå Teknik med inriktning data och programmering, gäller att satsa på så mycket programmering som möjligt i gymnasiet, sen i Teknik programmet så har du allt grundläggande för en bra teknisk högskola.well jag tänkte mer om man måste gå typ 3 år högskola sen typ utbilda sig osv
↗ till inlägget^what he said.Då är det bara att gå Teknik med inriktning data och programmering, gäller att satsa på så mycket programmering som möjligt i gymnasiet, sen i Teknik programmet så har du allt grundläggande för en bra teknisk högskola.
Min kompis går Teknik, och ska välja inriktning programmering i tvåan. Matte A till Matte E. Verkar vara väldigt grundläggande och bred utbildning.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in