Min katt har fastnatt ungefär typ 7-10 meter upp i ett träd.
Kan den komma ner själv eller måste den ha hjälp?
Detta är första gången detta händer och katten är ungefär 10 månader.
Väldigt orolig över min katt lol ^^
Min katt har fastnatt ungefär typ 7-10 meter upp i ett träd.
Edit -
Crazycake gav ett bättre svar, stegen kan nog vara till hjälp mer :P dock om ni inte lyckas så är kanske brandkåren till hjälp.
↗ till inläggetKolla på dens beteende.Min katt har fastnatt ungefär typ 7-10 meter upp i ett träd.
Ser den osäker ut när den ska försöka gå ner så behöver den hjälp.
Hämta en stege eller liknande.
Ja hrm, stege kanske är något man ska tänka på innan man tar in brandkåren..
Årets tråd 2010. Lätt!
Ta bara stegen. 7-10 meter klarar den nog. Min dammiga katt ramlade ner från 8 meter från balkongen och klarade sej.
Kasta en sten på henne så hon faller! En katt landar alltid på fyra ben.
↗ till inläggetAntingen var det ett hemskt skämt eller så är du en djurplågare.Kasta en sten på henne så hon faller! En katt landar alltid på fyra ben.
↗ till inläggetNer kommer hon iaf.↗ till inläggetAntingen var det ett hemskt skämt eller så är du en djurplågare.Kasta en sten på henne så hon faller! En katt landar alltid på fyra ben.
Såga ner trädfan eller så låter du bara katten vara? Dom kommer ner förr eller senare
Men vafan, skulle ni verkligen göra så om ni hade en katt som var 10 månader och fastnade 8-10 meter högt träd?
Nejfan.
↗ till inläggetMen vafan, skulle ni verkligen göra så om ni hade en katt som var 10 månader och fastnade 8-10 meter högt träd?
Nejfan.
Ööh. Bara det att vi hade ca 8 katter ett tag och 3 stycken fastnade också jävligt högt upp, ca 6-7 meter i ett träd. Dessa katter tog sig ner utan att vi ringde brandkår eller CIA. :rolleyes:
↗ till inlägget↗ till inläggetMen vafan, skulle ni verkligen göra så om ni hade en katt som var 10 månader och fastnade 8-10 meter högt träd?
Nejfan.
Ööh. Bara det att vi hade ca 8 katter ett tag och 3 stycken fastnade också jävligt högt upp, ca 6-7 meter i ett träd. Dessa katter tog sig ner utan att vi ringde brandkår eller CIA. :rolleyes:
Jag menar.. Såga ner trädet, är det verkligen nödvändigt? Tänk om trädet träffar ett hus...
Jag skulle iallafall bli jävligt orolig.
↗ till inlägget↗ till inläggetMen vafan, skulle ni verkligen göra så om ni hade en katt som var 10 månader och fastnade 8-10 meter högt träd?
Nejfan.
Jag menar.. Såga ner trädet, är det verkligen nödvändigt? Tänk om trädet träffar ett hus...
Nu sågar man ju inte så att trädet träffar ett hus direkt.
Men stege är som sagt det bästa i det här fallet.
Nejfan.
Googla det ! , eller sök på youtube funkar nog prima
Vafan är det med er?. kasta en liten jävla sten. Se till så du brickar rätt, och att den inte kommer på ögat/huvudet.
Som sagt, en katt hamnar ALLTID på fyra ben.
Är du helt jävla dum i huvudet?
Den landar alltid på 4 ben ja, men betyder det att den inte kan bryta sina ben?
Hur högt upp var den?
Nejfan.
Googla det ! , eller sök på youtube funkar nog prima
Vad ska man googla?Hur man får ner en katt från en träd?Man kan inte använda google och youtube till ALLT.
ONT:Har du fått ner den än?Stege är bästa valet tycker jag om ni inte har en stege försök klättra i trädet OM det går
Har killen fått ner sin katt eller är den fotfarande i träd? Lolz. Killen är ett troll såklart. Seriöst en katt är uppe i trädet man ska klättra upp för fan inte sitta och fråga i ett spel forum i typ 3 dagar för att få svar.
↗ till inläggetÅrets tråd 2010. Lätt!
Ta bara stegen. 7-10 meter klarar den nog. Min dammiga katt ramlade ner från 8 meter från balkongen och klarade sej.
World record on fuska.se?
Close but no cigar!
Min kusins katt ramlade ned från ett hög hur på 5 våningar (Ca 20 m).
Fattar inte hur den överlevde men Who care's? Hans norska skogs katt överlevde ju och det var ju bra^^