💬
Logga in
Fuska.se

Facebook

86 svar · startad

Facebook - If you want your personal information and pictures used in marketing. Go ahead!

Allt som händer är att man ger Facebook tillåtelse att använda ens IP-content. Man äger fortfarande allt och Facebooks rätt att använda det utgår när man tar bort det från facebook eller raderar sitt konto. Dock så har jag aldrig någonsin varit med om att de faktiskt har använt folks privata foton.

Det skulle bli en sådan jävla skitstorm att de bara skulle tappa massa användare, så det är antagligen inte värt det. Stora hemsidor gillar att reservera sig en massa rättigheter som de aldrig använder. Bara utifall att.

10 Nov 2010
Trådstartare #83
↗ till inlägget

Dock så har jag aldrig någonsin varit med om att de faktiskt har använt folks privata foton.

Fast att lägga sig själv i den situationen uppfattas inte som behagligt hos alla.
15 Nov 2010

Alltså, man kan ju faktiskt ha facebook UTAN att lägga upp två miljoner superpinsamma bilder.

21 Feb 2011
22 Feb 2011
↗ till inlägget

Alltså, man kan ju faktiskt ha facebook UTAN att lägga upp två miljoner superpinsamma bilder.

Precis. Jag har en bild på mig, och det är allt.

Fb är ju ganska roligt. Man ser t.ex bilder på personer i sommras, vad dom har köpt för nya grejer osv. Jag skaffade själv fb för inte så länge sedan, i början var det tråkigt, men det blir bara bättre och bättre. Jag skaffade Fb själv för att min Msn kraschade tror jag, men jag tror att msn räcker.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in