Uhm, jag hade tänkt mig en ny dator såhär till nyår, och undrar vad ni tycker om det här datorpaketet och om det funkar.
Passar inte nån stanns, det moderkortet har en 1116 socket för INTEL processorer.
Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så.
Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10k
http://www.inet.se/kundvagn/visa/62561
Nu är jag inte heller så bra på att sätta ihop datorpaket.
H50 kylaren och ett svalt och bra chassi gör att du lätt kan överklocka processorn och därmed spara pengarna på att köpa en dyrare.
Du kanske borde byta ut hårddisken, eller om du redan har en, använda den istället.
Han var inte så kunnig så överklockning kanske kvittar? Hur som helst så byt ut hårddisken mot en Spinpoint F3 1TB eller WD Caviar Black 1TB, bättre prestanda och livslängd. Speciellt i den senare.
I hans prisklass skulle jag också försökt fått tag på ett modulärt nätaggregat. ;)
Här har du, allt är dimensionerat för att köpa till ett 6970 för Crossfire. https://www.inet.se/kundvagn/visa/62990
↗ till inläggetTackar tackar =)Här har du, allt är dimensionerat för att köpa till ett 6970 för Crossfire. https://www.inet.se/kundvagn/visa/62990
Varför inte köra intel och GTX 570 i den prisklassen?
↗ till inläggetMenar du typ såhär då?Varför inte köra intel och GTX 570 i den prisklassen?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/64360
Vet inte om det här funkar heller.. jag suger :(.
Passar inte, det är ett AM3 kort vilket funkar för de senaste AMD processorerna.
Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ett
långt kort och väldigt varmt.
↗ till inläggetHur blir det med Gigabyte GA-P55-USB3 och Fractal Design Define R3?Passar inte, det är ett AM3 kort vilket funkar för de senaste AMD processorerna.
Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ett
Nej, det är socket för 1156, du måste ha 1366 moderkort.
Förstår inte varför du ska trilskas med Intel och Nvidia i den där prisklassen, som AMD faktiskt är bättre än Nvidia och Intel i. Du behöver heller inte köpa med något skruvkit då allting som behövs följer med komponenterna.
Sant i vad KalphiteQ säger, i7 stödjer heller inte dual channel, utan triple channel. Så du måste ha 3x2gb.
Men som Kalphi säger, i en prisklass upp mot 13 000 fungerar AMD bäst.
↗ till inlägget6970 är varmare, och säkert minst lika långt också.Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ett
↗ till inläggetNej, 570 och 6970 ligger på samma temp vid load, 570 utvecklar dock mer värme då det drar 25W mer.↗ till inlägget6970 är varmare, och säkert minst lika långt också.Men ska du köra på Nvidia paket bör du ta ett chassi med bättre luftflöde och utrymme, det är ett
6970 skalar dock bättre än 570 vid multiGPU. Ser därför ingen anledning att köpa ett 570 då de kostar lika mycket.
↗ till inläggetmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P?Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så.
Finns det någon som skulle kunna lägga ihop ett datorpack åt mig? Budgeten ligger på 9-10k
↗ till inläggetSluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse.↗ till inläggetmåste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P?Okej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så.
↗ till inläggetSluta skriva att folk ska köpa färdiga i exakt alla trådar. Har dom bestämt sig så har dom. Det är bättre att bygga själv, inse.↗ till inläggetOkej :S, jag är sämst på att sätta ihop datorpaket, så.
måste du sätta ihåp sj? ;P köp en färdig ;) ska det va hardcore gaming elr lättspel dator ;P?
mjoo men om man plockar ihåp så där ska man inte bygga egen -.- !!!
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in