Tja,,Jag köpte Black ops idag och är jävligt förbannand för det inte funkar ;s Jag har installerat spelet ,Men sen när jag skall starta det så kommer det up en Pop-up som säger att `` BlackOps.exe har stött på ett problem och måste avslutas´´,, ni kanske förstår bättre om jag säger att det är en sådan Pop-up där man kan klicka på ``Skicka Felrapport´´ eller ``Skicka inte´´ väldigt tacksam för svar.;D
Cod Black Ops ;/
Tycker du ska nämna lite mer specifikt om problemet.
Vad har du för komponenter i din dator? Har du uppdaterat de senaste drivrutinerna till din dator?
Svarar du på dessa finns det en möjlighet att vi kan hjälpa dig.
/Ryssfemma
Jag vette fan vad jag har för komponenter,,Skall kolla upp det.
Ja,jag har det senaste..Jag har läst manualen för Black ops och min dator skall klara spelet. det är en fil eller nåt som är skadad..så om jag klickar lite vidare på denna Pop-up så kan man kopiera en sak som man sedan klistrar in i fältet på `` Den här datorn´´ så kommer det upp massa ord i Anteckningar.. ;/
Börja med att installera om spelet.
Det har jag gjort.
Har du kollat genom kraven för att kunna köra spelet?
Ta reda på vad du har för komponenter då.
När ni säger Komonenter,,Menar ni typ grafik kort o sånt?
↗ till inläggetNej vi menar grafikkort, processor, minnen.När ni säger Komonenter,,Menar ni typ grafik kort o sånt?
Så jag tror inte det har nåt med det att göra.;/ men min fråga är egentligen om nån vet om det är någon fil eller något som måste ändrar..?
Skriv vad du har då, inte vad du tror om det.
↗ till inläggetNej men det tror jag, seså säg nu.Så jag tror inte det har nåt med det att göra.;/ men min fråga är egentligen om nån vet om det är någon fil eller något som måste ändrar..?
Ok,,dum fråga,, Hur kollar man det?? måste man öppna datorn för att kolla eller?? Jag vill inte göra nåt onödigt som det ifall man typ kan kolla på kontrollpanelen( t.ex) eller nåt.. ;)
Föresten,, jag har installerat spelet på min morsas dator(som är jävligt grym) och då funkar spelet perfekt..Så det är nog som ni säger..Nåt med min data ;/
Ladda ner everest, finns länk i den klistrade tråden med användbara länkar här i datorforat.
Högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> inställningar -> avancerat -> adapter
Där ser du grafikkortet.
Högerklicka på den här datorn och välj egenskaper, där ser du Processorn och ram-minnet.
NVIDIA GeForce 7600 GS
Kretstyp: GeForce 7600 GS
DAC-typ Integrated RAMDAC
Minnesstorlek 512 mb
Korststräng: GeForce 7600 GS
BIOS- information: version 5.73.22.51.00
Det är tydligen mitt Grafikkort;)
System:
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
Service pack 3
Regestrerad till:
Zebbes dator
55715-640-8365391-23935
Dator:
AMD Sempron 2400+
1.66 GHz, 1,00 GB RAM
Det var så det stod ;)
Tack föresten till alla som försöker hjälpa mig ;D
Beror lite på hur kräsen du är men det där kortet kan inte driva black ops i 60fps. Det ska dock gå att starta utan problem, testa ladda ner den här drivrutinen.
http://us.download.nvidia.com/Windows/260....nglish_whql.exe
Ok tack..Men jag tänker såhär..Om det klarar WoW utan problem så borde det väl klara Black Ops? eller kräver Black Ops mer?
Det funkade inte..Fortfarande samma problem....
Och btw du Ryssfema?? Villka är dom senaste drivrutinerna jag borde ha då?;)
↗ till inläggetOk tack..Men jag tänker såhär..Om det klarar WoW utan problem så borde det väl klara Black Ops? eller kräver Black Ops mer?
Det funkade inte..Fortfarande samma problem....
Och btw du Ryssfemma?? Villka är dom senaste drivrutinerna jag borde ha då?;)
Black Ops är mycket mer krävande. Och det du sa om att dina komponenter var bra stämmer inte riktigt, ganska dåliga delar det där i dagens läge.
Ok,,Den personen jag köpte datorn sa att grafik kortet var väldigt bra..Så de var därför jag trodde det ;p