Tjena, jag har haft min stationära dator i 1-2 år nu och igår började den krångla som in i helvete, jag satt och körde Garry's Mod och hela skärmen blir svart och jag kunde inte göra ett skit, jag kunde inte tabba ner eller stänga ner processen, datorn var helt fryst. Jag kunde däremot fortsätta prata på Skype fast allt hade hängt sig, startade om datorn och när jag startade Gmod igen hände samma sak, jag sket i spelet och spelade lite SA:MP och sedan gick jag och la mig, inga problem med det.
Idag dåra satt jag mig vid datorn vid runt nio, körde Minecraft tills den var runt ett och då hörde man bara ett pooof och allt ljud hängde sig inklusive bilden, väntade jag ett tag kunde jag röra lite på musen men sedan var det igång igen. Startade om datorn och fortsatte köra Minecraft, tyckte det var lite konstigt men tänkte inte mer på det tills det hände en gång till en halvtimme senare, nu började jag undra så jag drog ur datorn och blåste ur skiten på damm, satte igång den igen när jag var klar och satt mig vid Minecraft återligen, efter ett tag händer samma sak IGEN. För att ni ska förstå hur det är filmade jag skiten, varsågod
Jag startade om datorn igen, satte igång speedfan och kollade temperaturen 77C, och det här är i idle, när jag spelar går den upp till runt 84, jag drog igång fläktarna till hundra procent och fick ner temperaturen från 77 till 63 och då krashade det igen, nu blev jag förbannad och sket i datorhelvetet och kopplade in min bärbara dator istället.
Allt annat (enligt speedfan) ligger på <40 grader, grafikkortet är ett NVIDIA GeForce 9800 GT och datorn i fråga är en HP Pavilion Elite M9462.
Så nu undrar jag om det här tyder på överhettning eller något helt annat, vad jag ska göra för att få ner temperaturen till en mer.. normal nivå, annan trevlig information välkomnas med.