💬
Logga in
Fuska.se

Dator

19 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Har beställt en ny dator för ca 6k och vill ha eran åsikt om den. Tyckte själv den var förvånansvärt bra för sitt pris :o

Länk:

http://www.dustinhome.se/pd_5010544918.asp...e_Prisjakt_5472

Nivå 9 · Veteranfuskare

Du hade känat rätt mycket på att bygga en egen..

Nivå 8 · Veteranfuskare

Tycker den är fruktansvärt dålig för sin pris, typiskt dessa elektronikkedjor. Pumpa på onödigt mycket lagringsminne så att kunderna ska tro att det är bra och sedan sätta ett högt pris.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Är tyvärr oftast så, dom tar en känd processor och grafikkort och sen stoppar in kassa ram-minnen, moderkort och nätaggregat. Skulle inte förvåna mig ifall hårddisken är en hitachi. Ganska dåligt med bara 1 års garanti också kan man tycka.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Är tyvärr oftast så, dom tar en känd processor och grafikkort och sen stoppar in kassa ram-minnen, moderkort och nätaggregat. Skulle inte förvåna mig ifall hårddisken är en hitachi. Ganska dåligt med bara 1 års garanti också kan man tycka.

Jag köpte till 3års garanti ;)

Nivå 7 · Fuskare

Lägg till 2 000kr och du skulle kunna få samma dator som jag har, bara att min har 4gr mer spelprestanda.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Lägg till 2 000kr och du skulle kunna få samma dator som jag har, bara att min har 4gr mer spelprestanda.

Redan beställt så :S

Den kommer säkert duga för de flesta spelen jag ska spela ändå.

Vad tror ni, om jag ska spela: L4d mw2 black ops?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Beställde du det för typ 4 timmar sen? Då kan du nog avbeställa det, för din skull så bör du ta vårt råd.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Beställde du det för typ 4 timmar sen? Då kan du nog avbeställa det, för din skull så bör du ta vårt råd.

Nej det var tyvär igår :( Verkligen så dålig? Säkert att det inte går?

Jag behöver inte spela med högsta grafik.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Du får för lite för pengarna, Fujitsu är även väldigt värdelösa.. 90% av alla som använder deras datorer får deras överhettade, så kan dem inte öppna lådan och använda tryckluft t.ex för då rycker garantin.

Uppgraderingsmöjligheterna är antagligen begränsade också, skulle gissa på PSU som har effekt på 300w.

Om du kollar din orderstatus och det inte står att varan inte är skickad kan du ha tur och maila dem eller ringa dem tidigt

på morgonen för att avbeställa.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Öppet köp, bara att skicka tillbaka, du kanske måste betala frakt men det är det värt.

29 Dec 2010
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #12
↗ till inlägget

Öppet köp, bara att skicka tillbaka, du kanske måste betala frakt men det är det värt.

Har fått den nu, fungerar mer än väl till det jag gör. Så det blir nog att behålla :) Har ju allrisk garanti på 3år , så jag får tillbaka pengarna om något händer den inom 3år.

Nivå 4 · Lärling

Vad är det som skulle göra datorn så dålig?

30 Dec 2010
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Du missade nog länken, kolla.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du missade nog länken, kolla.

Jaja, men vad är det som är så dåligt då? ser inte så dåligt ut enligt mig...
Nivå 7 · Fuskare

Han betalade 7 400kr för en dator med tvåkärnig Intel processor och ett ATI Radeon 5670. Ser du fortfarande inte varför det är dåligt?

31 Dec 2010
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Han betalade 7 400kr för en dator med tvåkärnig Intel processor och ett ATI Radeon 5670. Ser du fortfarande inte varför det är dåligt?

Jag förstår heller inte den biten. Jag har testat den på många krävande spel och den maxar nästan alla.

Dessutom så är det 6400.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Krävande spel från kortets och processorns tid ja.

Dra igång metro 2033 eller något så ska du se hur bra din dator kommer klara dom mer moderna spelen.

Du skulle kunna fått mycket mer för pengarna helt enkelt.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Krävande spel från kortets och processorns tid ja.

Dra igång metro 2033 eller något så ska du se hur bra din dator kommer klara dom mer moderna spelen.

Du skulle kunna fått mycket mer för pengarna helt enkelt.

Nåväl, gjort är gjort och jag är nöjd med mitt köp.

köpte garanti med som täcker allt.

1 Jan 2011
Nivå 7 · Fuskare

Kostade 7400kr med försäkringen du har. Jag har aldrig varit med om att någon del i min dator har gått sönder, mer än nån gammal hårddisk som gett upp, det är till största delen beroende på att jag valt kvalitétsdelar som de stora märkesdator tillverkarna snålat in på.

Hade man byggt en dator med lösa delar skulle du får samma prestanda för 4500kr. Det dubbla för 6000kr, jag menar att det var väldigt lite dator du fick för pengarna, om du tycker det var värt det, okej.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in