↗ till inlägget↗ till inläggetoch konstigt nog så ville inte datorn låta mig formatera, antar att det är för att cdn jag brände till går att skriva över
Vart fastnade du? Du kan formatera med med vilken skiva som helst egentligen, så länge den rymmer systemet.
Jag trycker F11 för boot inställningar och så väljer jag CD-ROM eller vad det nu står och trycker enter. Efter det så står det CD-ROM Boot... 30 och så räknar den ner till typ 25 och sen står det Boot ready. Efter det så startas windows som vanligt.
Bootprioriteringen sparas inte när du lägger markeringen på CD-ROM och trycker Enter.
Efter det måste du spara.
Jag trycker på F11 eftersom det står boot options. Efter att jag tryckt på enter på cd rom så bootas ju datorn. hur ska jag spara?
[Edit] Jag testade nu att gå in som vanligt i bios och ändra boot till CD. Den var redan längst upp och det fanns inga fler inställningar jag kunde välja. Sparade och avslutade, och den bootar fortfarande inte. Jag kan se OSet om jag kollar på datorn här. Finns ingenting annat på skivan.
Grejen är att jag har hört att man inte kan boota ifrån CD-RW skivor, och jag är inte säkert på vad min skiva är.