💬
Logga in
Fuska.se

Spelet Krashaaar? :(

18 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

läste precis hpnisses inlägg med massa koder, bl.a boolProp koderna

där stod det att vissa datorer inte klarade av dom koderna, och att spelat kunde krasha. dock var detta inte så vanligt, men iaf....

har det hänt många av er? ellr är det ba typ gamla datorer som inte klarar av koderna? xD

↗ till inlägget

läste precis hpnisses inlägg med massa koder, bl.a boolProp koderna

där stod det att vissa datorer inte klarade av dom koderna, och att spelat kunde krasha. dock var detta inte så vanligt, men iaf....

har det hänt många av er? ellr är det ba typ gamla datorer som inte klarar av koderna? xD

det är sims 2 jag menar XD haha om de nu spelar roll ;P

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Om man missbrukar boolProp testingCheatsEnabled true kan spelet krascha. Det har inget att göra med hur gammal datorn är. Om man bara använder koden på rätt sätt så kommer spelet inte att krascha.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

okej, tack :D

när du säger missbruka koderna, vad menar du då typ? xd typ skriva fel koder eller vad hahaah sry ja e lite retard :(

Nivå 7 · Fuskare

Sätta på boolProp testingCheatsEnabled true och sedan Shift-klicka på en massa saker och välja alternativ som du inte har någon aning om vad de gör.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

okej tack ahah ;D

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

men asso om man typ inte ska göra typ vampyr o såna saker(om man vill va säker på att spelet inte kraschar) vad ska man då göra med koden? xd

då kan man ju bara ändra t.ex. mätarna hur dom mår o sånt...eller?

ja menar, dom "roliga" sakerna , är det dom som får spelet att krascha? xd snälla svara nån jag vill inte krascha mitt spel ;O

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

men asso om man typ inte ska göra typ vampyr o såna saker(om man vill va säker på att spelet inte kraschar) vad ska man då göra med koden? xd

då kan man ju bara ändra t.ex. mätarna hur dom mår o sånt...eller?

ja menar, dom "roliga" sakerna , är det dom som får spelet att krascha? xd snälla svara nån jag vill inte krascha mitt spel ;O

om du vill bli vampyr gör det på detr vanliga sättet utan att använda kod

Of topic Bollpropp fusken kan gå och gömma sig använder aldrig dom.

Senast ändrad:

8 Jan 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

För att vara på den säkra sidan;

Spara innan du fuskar, och skriv boolProp testingCheatsEnabled false när du är klar.

Det lönar sig.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

okej :D

Nivå 0 · Nykomling

Man kan ju stänga av det? När man slutar spela liksom, skriver man in samma sak fast istället för true så skriver man false.

Senast ändrad:

9 Jan 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

För att vara på den säkra sidan;

Spara innan du fuskar, och skriv boolProp testingCheatsEnabled false när du är klar.

Det lönar sig.

Och jus det, datorn blir seg om du har på fusket för länge, så det är också en anledning till att stänga av det :)

/Layton

10 Jan 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

okej, haahha trodde inte datorn kunde bli seg o så om man använde ett fusk... men nu vet jag iaf , tack hihi ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Bra :)

Tänk också på att om du har en stor tomt och har på koden "moveobjects on" kan det bli lite segt, men det har aldrig hänt för mig att det kraschar.

För att vara på säkra sidan gör kvarter med grönska som du spelar i, min dator kraschade en gång när jag spelade

i city (som har betong)

11 Jan 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

okej tack!

men jag håller mej nog till moveobjects koden och maxmotives XD ahha klarar mej bra med dom ;) men tack alla som svarade ändå ahah:D

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

okej tack!

men jag håller mej nog till moveobjects koden och maxmotives XD ahha klarar mej bra med dom ;) men tack alla som svarade ändå ahah:D

maxmotives är inte farligt, men men moveobjects kan sega ur spelet lite, lite som jag sa innan

13 Jan 2011
Nivå 0 · Nykomling

Nej, denna datan är rätt ny och kraschar utan anledning O.o

15 Jan 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Vad menar du Frosty?

10 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling

Vad menar du med att spelet kan krascha? Nä, nu blir jag orolig här..!

Menar du att.. allt kan *klunk* raderas?? I så fall säger jag hejdå till alla koderna B)

Tack för mig!!

12 Jun 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Nu bumpade du.

Men jag ska hjälpa dig :)

Om du verkligen missbrukar koderna så att du gör mycket, eller har på det för mycket så kan spelet krascha. Oftast så är det bara så att spelet för tillfället stängs av och det du inte sparat gå miste, men jag har hört dock att datorn/spelet kan gå sönder så du inte kan köra igen, men det har aldrig hänt mig.

Dock kraschade spelet en gång när jag tryckte på "Invite all Neighbours" på brevlådan. Det ska man inte göra, för alla i kvareteret kom då och min dator fixade det inte. Ville ha en fest, men man ska vara försiktigt med sånt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in