💬
Logga in
Fuska.se

Nintendo 3ds

102 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

jag har en extrafråga, kan man spela vanliga ds spel till nintendo 3ds?

Ja.
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

jag har en extrafråga, kan man spela vanliga ds spel till nintendo 3ds?

Ja.

Fast förstås inte i 3d då :P (fråga inte varför jag skrev det...)

Nivå 1 · Novis

Ska kanske köpa det eftersom mitt Lite börjar bli slitet. Elr så ska jag köpa DSi Xl elr så ska man nog slå på stort och köpa 3ds. :D ^_^

16 Nov 2010
Nivå 2 · Novis

Nepp, jag köper det nog inte. Nintendo släpper för mycket DS.

Först Original DS, sen DS Lite, sen DSi, sen DSi XL, sen 3DS? Jag köpte en Original DS för typ 5 år sedan men den var helt sliten så jag köpte en DSi i somras. Ska man köpa en DS för att en månad senare få reda på att det kommer en DS med mycket bättre funktioner, nä det funkar inte i längden. :(

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Först Original DS, sen DS Lite, sen DSi, sen DSi XL, sen 3DS? Jag köpte en Original DS för typ 5 år sedan men den var helt sliten så jag köpte en DSi i somras. Ska man köpa en DS för att en månad senare få reda på att det kommer en DS med mycket bättre funktioner, nä det funkar inte i längden. :(

Det är ju ungefär likadant med alla konsoller.. Kom ju typ ut 3 olika gba's t.ex. DSi till 3DS är typ som GBC till GBA eller något liknande.
17 Nov 2010
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är ju ungefär likadant med alla konsoller.. Kom ju typ ut 3 olika gba's t.ex. DSi till 3DS är typ som GBC till GBA eller något liknande.

Inte allsssssss. GBA är en ny konsol som kräver GBA spel. Du kan inte spela GBA spel på en GBC för det är olika konsoller MEN du kan spela samma spel på en Original DS som du kan på en DSi XL för det är samma konsol, bara lite uppdaterad!

Senast ändrad:

20 Dec 2010
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Inte allsssssss. GBA är en ny konsol som kräver GBA spel. Du kan inte spela GBA spel på en GBC för det är olika konsoller MEN du kan spela samma spel på en Original DS som du kan på en DSi XL för det är samma konsol, bara lite uppdaterad!

Men 3DS är inte samma konsolserie som övriga DS. Det har Nintendo sagt hela tiden.
22 Dec 2010
Nivå 7 · Fuskare

Och DSi-spel fungerar inte på DS heller (fast det finns i princip inga som är exklusiva till DSi utom de i onlineaffären).

25 Dec 2010
Nivå 9 · Veteranfuskare

Japp, jag tror jag ska köpa det! Många spel jag också är riktigt sugna på.

19 Jan 2011
Nivå 2 · Novis

Såklart det blir köp! Här har ni ett stort Nintendo-Fan. Skulle inte tänka mig att jag ångrar mig. 3d Mario Kart kommer att bli underbart!

Nivå 3 · Lärling

Osäker på om jag ska köpa eller spara pengarna,

Det är ju den första konsol som ger 3d-effekt utan glasögon och då finns möjligheten att man köper det första som kommer ut istället för att vänta och slösar med pengarna. Ungefär som Hd-tv:n

21 Jan 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag ska nog se hur mycket det kommer att kosta och ta reda på mycket saker innan jag köper det.

Jag kanske vill spara till något annat i så fall, det lär ju bli dyrt...

Nivå 5 · Fuskare

Kommer troligen sälja mitt dsi för att sedan köpa det svarta 3ds.

Nivå 6 · Fuskare

Jag kommer att köpa 3DS, den verkar ju vara coolt med 3D-effekter :)

22 Jan 2011
Nivå 2 · Novis

Om det nu kostar 2000kr kommer jag kanske att köpa det.

Nu när jag vet priset.

Senast ändrad:

23 Jan 2011
Nivå 5 · Fuskare

Lite drygt är det att batteri tiden bara ligger på 3-5 timmar, även om det är på högsta ljus inställningar och 3d inställningar.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lite drygt är det att batteri tiden bara ligger på 3-5 timmar, även om det är på högsta ljus inställningar och 3d inställningar.

Ja, det tycker jag är något minus med 3ds, om man vill spela i bilen, till exempel.

Men man får ju ladda det ofta...

2000 kr är något jag tror jag kan spendera, mitt DS kostade ungefär 2000 så varför inte köpa ett till fast som är coolare och häftigare?

Sen finns det ju jättemånga spel också, mario kart 3ds är ett spel jag är riktigt sugen på...

Nivå 5 · Fuskare

Av vad jag har sett så ska det kosta 2699. Sen så är det ju ganska tråkiga spel som släpps under releasen. Är egentligen bara Rayman 3D som är intressant för mig då. :/

24 Jan 2011
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Av vad jag har sett så ska det kosta 2699. Sen så är det ju ganska tråkiga spel som släpps under releasen. Är egentligen bara Rayman 3D som är intressant för mig då. :/

Vad är det för andra spel då.
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vad är det för andra spel då.

Super Street Fighter IV 3D Edition

Resident Evil: The Mercenaries 3D Edition

The Sims 3

Madden NFL Football

PES 2011 3D – Pro Evolution Soccer

Lego Star Wars III The Clone Wars

Ridge Racer 3D

Super Monkey Ball 3D

Thor: God of Thunder

Puzzle Bobble Universe

Samurai Warriors: Chronicles

Dead or Alive: Dimensions

Tom Clancy's Ghost Recon Shadow Wars

Tom Clancy's Splinter Cell 3D

Rayman 3D

Asphalt 3D

Combat of Giants: Dinosaurs 3D

James Noir's Hollywood Crimes

Driver: Renegade

Rabbids 3D

Förresten så såg jag att Nintendo inte bekräftat vilka spel som dom själva kommer att släppa under releasen. Hoppas dom släpper något intressant.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in