💬
Logga in
Fuska.se

Nu Får Ni Ta Och Lägga Av Med Ert Beteende

38 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Vilka tror ni moderatorer ni är? Ni kan väl inte varna någon för att denne skrev att han tankade spel? Visste ni inte att man kan tanka spel helt lagligt? Att det fanns Direct2Drive-spel, sådana man BETALAR för och får ladda ner dem till hårddisken? Kom inte och säg att ni varnade denne för ni trodde var denne menade, för så får ni inte hålla på.

Skärpning!

Inlägget jag syftade på:

(Det här meddelandet skickades automatiskt!)

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t&p=1823709

Ovanstående inlägg skrivet av dig bryter mot §3.7

Du kommer från och med nu inte kunna skriva inlägg på 7 dagar. Du rekommenderas att läsa igenom reglerna under tiden och lära dig dessa http://www.fuska.se/forum/index.php?act=boardrules

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Vill gärna se inlägget det handlar om, länk?

Beror ju på sammanhanget, det kanske ansågs som att h'n tankade ner olagligt eftersom det pratades om det.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

Detta hade inte med sammanhanget att göra, för det pratades inte om illegal nedladdning.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Finns det verkligen gratis spel som är lagliga att ladda ner?

Sen så detta "569 games" har en massa spel som är olagliga att ladda ner?

I vilket fall så ska man kontakta moderatorn man fick varningen av inom en vecka.

Nivå 3 · Lärling

Alla moderatorer är dumma i huvudet. Trodde att alla hade insett det.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Finns det verkligen gratis spel som är lagliga att ladda ner?

Sen så detta "569 games" har en massa spel som är olagliga att ladda ner?

I vilket fall så ska man kontakta moderatorn man fick varningen av inom en vecka.

Jag skrev fel när jag skrev gratis, jag menade att finns en massa sidor som erbjuder nedladdning av spel (Direct2Drive) för en mindre summa. D2D-spel brukar oftast inte vara lika innehållsrika som sina bröder i CD-format.

EDIT: Jag tror t o m att CDON erbjuder D2D-spel.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Jag råder admin att byta ut några moderatorer.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #8
↗ till inlägget

Jag råder admin att byta ut några ALLA moderatorer.

Ärligt talat, tycker jag detta passar bättre.

inb4mod lock

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Se till att kontakta moderator innan sju dagar har gått bara, så kanske varningen kan tas bort. På så vis fick jag en felaktig varning borttagen.

Nivå 7 · Fuskare

^This.

Om det nu rörde sig om laglig nedladdning så är det bara att höra av sig till moderatorn som gav varningen.

Typ offtopic:

Tycker det är lite småfult att påstå att moderatorerna gör ett skitjobb om man själv inte provat på det.

Jag menar, vad vet ni egentligen?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det finns INGA gratisspel till DS, inte heller kan man tanka så många spel till DSi. Alltså har personen tankat olagligt.

Sen hade personen skrivit samma sak inte en gång utan tre.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Det finns INGA gratisspel till DS, inte heller kan man tanka så många spel till DSi. Alltså har personen tankat olagligt.

Det är fortfarande inte en ursäkt för att ni beter er som ni gör.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Det finns ju även vissa länder som säljer spel med många spel i.

Fick av min farbror ett spel som innehöll 80 DS-spel som han hade köpt helt lagligt.

Finns många affärer i sydostasien som säljer sånt.

Och som sagt, så kan man ju betala en summa för att få tanka ner.

Det är lika olagligt som att ladda ner en film från tex CDON för X kr

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Det finns ju även vissa länder som säljer spel med många spel i.

Fick av min farbror ett spel som innehöll 80 DS-spel som han hade köpt helt lagligt.

Finns många affärer i sydostasien som säljer sånt.

Och som sagt, så kan man ju betala en summa för att få tanka ner.

Det är lika olagligt som att ladda ner en film från tex CDON för X kr

Han må ha köpt det lagligt, men det är ju ändå olagligt gjort.
Nivå 6 · Fuskare

Bra beslut av moderatorn som gav honom varningen.

4 Mar 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag råder admin att byta ut några moderatorer.

Moderatorerna är bland dem få här på forumet som är friska och håller fuska i stabil nivå.

Det är sn*rvalpar som man stör sig på. Oftast 10-14år, registrerat sig för mindre än 1 månad sen och som

blir avstängd inom kort tid, kommer tillbaka med dubbelanvändare och klagar på moderatorerna.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Moderatorerna är bland dem få här på forumet som är friska och håller fuska i stabil nivå.

Det är sn*rvalpar som man stör sig på. Oftast 10-14år, registrerat sig för mindre än 1 månad sen och som

blir avstängd inom kort tid, kommer tillbaka med dubbelanvändare och klagar på moderatorerna.

Håller med fullständigt.
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

§12 - Konsekvenser vid regelbrott

Fuska använder sig av ett system med en 5-gradig skala för varningar. Normalt skicka en tillsägelse ut vid ett mindre regelbrott medan man får varning vid ett större. Har man redan fått en tillsägelse för ett regelbrott och sedan gör samma igen så kommer man att bli varnad. Vid varning så dras rättigheten att skriva inlägg in i upptill 1 månad i vanliga fall. När man har fått sin femte varning så stängs man av från Fuska och får inte återvända till forumet. Anser du att du har fått en varning som är felaktig så ta kontakt med den moderator som gav dig varningen för diskussion. Detta måste göras inom en vecka från och med att du fick varningen.

Anser medlemmen som fick varningen att den var felaktig är det han som ska kontakta moderatorn.

Ni andra behöver inte börja gråta som ett småbarn på dagis direkt någon får en varning. Skärpning.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Han kan lika gärna köpt alla spel och sedan laddat ner de från andra ställen, inte för att det är så troligt men ändå.

Tycker dock det är lite lågt att vissa, jag ska inte säga alla för så är det inte. Hakar upp sig på en viss grupp medlemmar, denna mod skulle aldrig gett den varningen den gav till en hyfsat ny som den skulle gett till en medlem som vart det i flera år utan och fått en enda.

5 Mar 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Bra beslut av moderatorn som gav honom varningen.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in