💬
Logga in
Fuska.se

Är I Målbrottet...

38 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Det är så att jag har hamnat i målbrottet, och det är ok ibland. Men ibland är min röst jättemörk och man hör knappt vad jag säger, medans annars är min röst sådär halvmörk och svajar mycket. Jag vill ha "halvmörk" röst hela tiden. Varför låter min röst på ett sett ibland och på ett annat sätt ibland också?

Nivå 5 · Fuskare

Jo det är för att du är i målbrottet.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Exakt.

För vissa märks det väldigt mycket att man är i målbrottet, du får helt enkelt längtas till det är klart och slutar :).

Finns inget man kan göra åt det.

Nivå 13 · Mästerfuskare

För att du är i målbrottet.

Finns inte så mycket o göra åt det.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Jo det är för att du är i målbrottet.

Men jag vill inte vara i målbrottet :( när min röst är sådär jätte mörk är mitt självförtroende dåligt, medan när min röst är så där "halvmörk" som jag vill ha det är mitt självförtroende i topp. (ta mig inte oseriöst)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Alla kommer i målbrottet, det är bara att strunta i det och prata på som vanligt, finns ingenting du kan göra.

Det går över om några år.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Alla kommer i målbrottet, det är bara att strunta i det och prata på som vanligt, finns ingenting du kan göra.

Det går över om några år.

Tack för alla seriösa och oväntat snabba svar. hur många år pratar vi om?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

varierar från person till person
Nivå 9 · Veteranfuskare

Olika från person till person. Jag kom in målbrottet förra vintern/våren typ och det är mycket bättre nu men min sångröst är ganska långt ifrån färdigutvecklad.

Fråga en förälder.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10
↗ till inlägget

Olika från person till person. Jag kom in målbrottet förra vintern/våren typ och det är mycket bättre nu men min sångröst är ganska långt ifrån färdigutvecklad.

Fråga en förälder.

vill inte fråga en förälder, min plan är att låtsas att allt är som normalt tills jag har kommit ut ur målbrottet :)

Undrar också finns det något sätt att behålla rösten jag är bekväm i efter målbrottet?

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

vill inte fråga en förälder, min plan är att låtsas att allt är som normalt tills jag har kommit ut ur målbrottet :)

Undrar också finns det något sätt att behålla rösten jag är bekväm i efter målbrottet?

Nej, den blir som den blir.
Nivå 8 · Veteranfuskare

Är det inte så att det är stämbanden som växer när man är i målbrottet?

Nivå 9 · Veteranfuskare

Testa harkla dig ifall din röst blir annorlunda, brukade funka bra för mig.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Haha, minns när jag hamnade i målbrottet. Minns lektionerna när man läste ett kapitel högt inför resten av klassen. Hemskt.

Jag fick en väldigt mörk röst under målbrottet men som idag är.. skulle väl klassa den som "vanlig" för en kille.

Nivå 7 · Fuskare

Ruskigt kul med pojkar i målbrottet, kan verkligen inte hålla mig för skratt när deras röst svajar i kön på donken. Även fast jag själv säkert lät likadant ett tag. Att harkla sig som Collez nämnde fungerar bra.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

10-20
29 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17
↗ till inlägget

10-20

Det kan väl inte stämma.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Haha, minns när jag hamnade i målbrottet. Minns lektionerna när man läste ett kapitel högt inför resten av klassen. Hemskt.

Jag fick en väldigt mörk röst under målbrottet men som idag är.. skulle väl klassa den som "vanlig" för en kille.

Jag hade en sån jäkla tur att jag var under målbrottet en ganska kort period och det värsta var under Påsklovet i 7an + att jag hade praktik veckan efter Påsklovet då jag knappt kunde säga ett ord utan att min röst bröts.
Nivå 4 · Lärling

Själv har jag aldrig haft något rikigt målbrott, trist nog. Låter identisk nu som för 8-9 år sedan.

Nivå 7 · Fuskare

Min röst har förändrats ganska rejält det senare året. Har en väldigt mörk röst nu, jag hade tur att inte ha ett sådant jobbigt målbrott. Min röst bröts bara lite dådå.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in