Återinföra Spelhörnan På Fuska.se
↗ till inläggetRaptomex, Draghon & även Xade som man ser ibland klarar det alldeles utmärkt som det är. Så några nya mods behövs inte.
Dessa är ju moderatorer: Boffaroffe, Draghon, Nafrali, nico, Raptomex, Slasktratt, Xade.
Jag tycker att om man är moderator bör man vara något aktiv. Om man på något vis inte kan vara aktiv så tycker jag att man inte behöver vara modd.
Speciellt Nafrali, nico och Slasktratt. Dem är väldigt oaktiva, om fallet är så att dem är aktiva men inte i forumet så kan dem ju stanna, men bättre med bara aktiva moderatorer. Onödigt med oaktiva sådana :).
Sen räcker det ju med tre-fyra moderatorer, såklart. Bara dom är aktiva.
↗ till inläggetRaptomex, Draghon & även Xade som man ser ibland klarar det alldeles utmärkt som det är. Så några nya mods behövs inte.
Visst klarar de av det alldeles utmärkt men det blir roligare med nya moderatorer. Nico och Slasktratt verkar inte ha läst det här ämnet ännu, om jag byter namn på ämnet till "Avskeda Nico och Slasktratt!" kanske det drar till sig lite uppmärksamhet. Jag förhandsgranskade inlägget som jag skrivit hittills och såg bokstavsbarnet kommentar, jag håller helt klart med honom... :D
Tills vidare tycker jag dock inte det är något som behöver åtgärdas.
Som nämnts tidigare, det behövs inte fler.
Saker och ting hanteras väl som det är nu.
Skulle forumet i framtiden helt plötsligt få en släng högre aktivitet är det en annan sak.
↗ till inläggetTills vidare tycker jag dock inte det är något som behöver åtgärdas.
Som nämnts tidigare, det behövs inte fler.
Saker och ting hanteras väl som det är nu.
Skulle forumet i framtiden helt plötsligt få en släng högre aktivitet är det en annan sak.
Jag skulle kunna administrera och moderatera (hur man nu böjer det) det här forumet helt själv. :D
Det enda jag vill är att de inaktiva moderatorerna här på forumet som skriver ett inlägg / månad (undantag Slasktratt, ett inlägg / halvår) ska avskedas. De bidrar inget till forumet så de kan lika gärna ersättas med medlemmar som är aktiva och tillbringar större delen av sin dag här.
↗ till inlägget
Jag skulle kunna administrera och moderatera (hur man nu böjer det) det här forumet helt själv. :D
Det enda jag vill är att de inaktiva moderatorerna här på forumet som skriver ett inlägg / månad (undantag Slasktratt, ett inlägg / halvår) ska avskedas. De bidrar inget till forumet så de kan lika gärna ersättas med medlemmar som är aktiva och tillbringar större delen av sin dag här.
Varför ska Slasktratt få stanna i forumet men inte de andra om de inte postar tillräckligt med inlägg?
Angående spelhörnan igen: Jag saknar skissa & gissa-spelet. Sen kom pictino, sen hamnade det på facebook istället, skitsaker. Så ett sådant spel vore uppskattat.
↗ till inläggetVarför ska Slasktratt få stanna i forumet men inte de andra om de inte postar tillräckligt med inlägg?
Angående spelhörnan igen: Jag saknar skissa & gissa-spelet. Sen kom pictino, sen hamnade det på facebook istället, skitsaker. Så ett sådant spel vore uppskattat.
Jag tror att du missförstod mig. ;)
Nico, Slasktratt och Nafrali är de inaktivaste moderatorerna här på forumet, jag kan förstå att de inte har tid men då borde de ersättas med några andra moderatorer. Jag menade att Nico och Nafrali skriver cirka ett inlägg varje månad... undantag Slasktratt som skriver 1 inlägg varje halvår. Skriver man så få inlägg förtjänar man inte att vara moderator. :huh:
Åter till spelhörnan, har vi haft ett rit och giss spel här på forumet? Det kommer inte jag ihåg eller var det innan jag blev medlem här.
↗ till inlägget
Jag tror att du missförstod mig. ;)
Nico, Slasktratt och Nafrali är de inaktivaste moderatorerna här på forumet, jag kan förstå att de inte har tid men då borde de ersättas med några andra moderatorer. Jag menade att Nico och Nafrali skriver cirka ett inlägg varje månad... undantag Slasktratt som skriver 1 inlägg varje halvår. Skriver man så få inlägg förtjänar man inte att vara moderator. :huh:
Åter till spelhörnan, har vi haft ett rit och giss spel här på forumet? Det kommer inte jag ihåg eller var det innan jag blev medlem här.
Jag minns inte när det fanns här. Men jag minns att det fanns inbäddat här på fuska någonstans. Det var ett roligt spel att köra. Men det las ner av någon anledning så då försvann det även från fuska, såklart.
↗ till inläggetJag minns inte när det fanns här. Men jag minns att det fanns inbäddat här på fuska någonstans. Det var ett roligt spel att köra. Men det las ner av någon anledning så då försvann det även från fuska, såklart.
Hittat det:
http://replay.waybackmachine.org/200703222...a_och_gissa.php
Fast jag får errors när jag kör det. :(
Det är inte så konstigt att du får errors då spelet är nedlagt.. det finns inte längre.
Därför kan det vara bra med ett nytt sådant, är väl bra om du kommer med ett nytt. Då kan det locka hit medlemmar eftersom det enda alterantivet just nu är typ pictino, som finns på facebook.
Märkte inte förrän nu att Facebook Gilla / Dela knapparna är borttagna. :D
Tog admin bort dom eller?
↗ till inläggetMärkte inte förrän nu att Facebook Gilla / Dela knapparna är borttagna. :D
Tog admin bort dom eller?
Ja, dem användes väl inte allt för mycket.
Togs bort för ett bra tag sedan :).
Tyckte det var bra att dem blev borttagna.
↗ till inläggetJa, dem användes väl inte allt för mycket.
Togs bort för ett bra tag sedan :).
Tyckte det var bra att dem blev borttagna.
Har inte Facebook så jag tycker också att det var bra att dom togs bort då det bara såg fult med massor med dela knappar på sidan.
------------------------------------------------------------------------------
Debattmoderaterna borde ersättas, de har inte varit aktiva på flera år. :D
↗ till inläggetDebattmoderatorerna kommer att tas bort.
Har inte Facebook så jag tycker också att det var bra att dom togs bort då det bara såg fult med massor med dela knappar på sidan.
------------------------------------------------------------------------------
Debattmoderaterna borde ersättas, de har inte varit aktiva på flera år. :D
Medlemmen Exoclyps som är mod i the sims-forumen borde nog tas bort också. Han har inte varit aktiv sen flera månader tillbaka..
↗ till inläggetMedlemmen Exoclyps som är mod i the sims-forumen borde nog tas bort också. Han har inte varit aktiv sen flera månader tillbaka..
Jag vet exakt vem som ska ersätta Exoclyps.... Layton. ;)
↗ till inläggethaha indeed xD
Jag vet exakt vem som ska ersätta Exoclyps.... Layton. ;)
Angående mitt lilla Skissa och Gissa projekt: Jag har bytt programmerings språk från Java till PHP och Ajax. Anledningen är att jag inte vet hur bilden som en användare ritar ska visas för de övriga spelarna. Hittade ett chatt program i PHP / Ajax som jag har modifierat lite. Varje spelare får välja ett visningsnamn som sparas i en MySQL databas. Är man inaktiv 2 minuter i chatten disconnectas man ut automatiskt. Alla spelare placeras i en kö och sorteras så att den spelare som har väntat längst placeras först i kön. I databasen ligger alla ord tillsammans med en bildfil som visas efter tiden är ute eller när något har gissat rätt. Ajax skriptet väljer ett slumpmässigt ord från MySQL databasen och visar det för den spelare som ska rita. En timer startas på 2 minuter som låter nästa spelaren i kön rita när tiden är ute. Chatten är snygg och den uppdateras förstås automatiskt med hjälp av Ajax. Frågan är hur användaren ska kunna rita. :huh:
Jag undrar om admin har kvar det gamla Skissa och Gissa spelet, har han kvar det kan han använda det istället.
↗ till inläggetJag undrar om admin har kvar det gamla Skissa och Gissa spelet, har han kvar det kan han använda det istället.
Det var inte hans skissa & gissa spel, var något spel som fanns på passagen.
↗ till inläggetDet var inte hans skissa & gissa spel, var något spel som fanns på passagen.
Okej, men jag har för mig att han hade egna servrar? (Enbart för Fuska.se och inte för Passagen användare)