💬
Logga in
Fuska.se

Tror Du På Någon Gud?

50 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Tror du på någon gud? Jag tror inte på någon gud och jag är inte döpt.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Nej, tror inte på sagor direkt.

Bullshit, såkallade gud måste ha använt noclip för o komma upp i himmlen ju! :D

Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej, organiserad religion är bland det värsta som finns, folk får tro på vad fan de vill så länge som det inte går ut över andra.

Att bygga upp ett samhälle kring någonting som 10% av invånarna tror stämmer är helt absurt.

Nivå 7 · Fuskare

Nej! Måste jag välja en gud så får det vara Chuck Norris.

Men inte typ jesus och det där, bullsh*t.

Nivå 7 · Fuskare
Nej, och nu ska jag hämta lite popcorn och vänta på att allt religion snack drar igång. Brukar bli intressant.
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej, och nu ska jag hämta lite popcorn och vänta på att allt religion snack drar igång. Brukar bli intressant.

På fuska? Skulle inte tro det.. Dra dig över till Flashback om du vill se lite sånt. :P

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

På fuska? Skulle inte tro det.. Dra dig över till Flashback om du vill se lite sånt. :P

Flashback är bara löjliga, riktiga extremister. Det har dragit igång ibland här, men det kanske var för länge sen.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Ser det inte som en gud som skapade allt ihop, utan ser det till en man som gav råd till olika människor råd.

Bara det att man har lagt till massa grejer på saker.

Nivå 2 · Novis

"Jag vet inte"; inget jag igentligen tänker på, bryr meij om så värst mycket. Om de enda alternativen hade varit Ja och Nej, så hade jag valt Nej dock.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Om gud nu skulle finnas, är han fan skyldig mig 10 000kr för saker jag tagit sönder pga hans påhitt ...

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Om gud nu skulle finnas, är han fan skyldig mig 10 000kr för saker jag tagit sönder pga hans påhitt ...

Hahahahaha :D

Nivå 6 · Fuskare

Vi människor tror att vi vet allt nu för tiden men faktum är att vi inte vet mycket alls egentligen. Kan säkert finnas någon sorts kraft som styr över oss eller som skapat universum, men jag vet inte och jag bryr mig inte. Något som jag är säker på är i varje fall att denna kraft inte har ett dyft med bibeln eller Koranen att göra.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vi människor tror att vi vet allt nu för tiden men faktum är att vi inte vet mycket alls egentligen. Kan säkert finnas någon sorts kraft som styr över oss eller som skapat universum, men jag vet inte och jag bryr mig inte. Något som jag är säker på är i varje fall att denna kraft inte har ett dyft med bibeln eller Koranen att göra.

Bra sagt.

Det framgick nog inte i mitt förra inlägg men jag håller med, ingen vet någonting, just därför är det idiotiskt att bygga upp ett samhälle kring en teori som helt saknar fakta som stöd, som dessutom långt ifrån alla i samhället står bakom.

30 Apr 2011
Nivå 8 · Veteranfuskare

Ja visst gör jag det, respekterar även de som inte tror så länge de respekterar min tro.

Själv har jag en känsla att varje människa har känslan i sig att det är någon större än den själv som skapat den. Sen är det kul när t.ex när "atheists" säger "oh my god" så fort något dåligt händer emot dem.

Nivå 2 · Novis

Ja, jag är kristen och tror på Gud.

Nivå 7 · Fuskare

Om jag tror på någon gud? Nej, jag tror hellre på mig själv.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om jag tror på någon gud? Nej, jag tror hellre på mig själv.

Självförtroende på högsta nivå

Edit: Dubbelpost

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag tror på den kristna guden, fast inte helt liksom ortodox och på ett lite annat sätt. För jag vet att han liksom inte "finns" vetenskapligt, men han finns för alla som tror på honom.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Man kan nog kalla mig ateist. Så nej, jag tror inte på någon gud. :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in