↗ till inlägget1Du skrev nämligen "Om de senare förstår att hon inte kan bo där längre så kommer de förhoppningsvis skicka henne till en fosterfamilj". Du skrev att FÖRÄLDRARNA skulle skicka sitt eget barn till ett fosterhem. Om de inte bryr sig... varför skulle de då skicka henne dit?
2.Sen nu så skrev du "om det verkligen är så att socialen ser att hennes föräldrar inte tar hand om henne så skickar de henne till ett fosterhem". Vilka då? Socialen eller föräldrarna?
3.Jag tror att du borde läsa på lite mer... för det går inte till så unge dam. Socialen kan inte bara "märka" att föräldrarna inte tar hand om henne. Antagligen så är det hon själv som bett om att få komma någon annanstans, eller så är det någon annan i familjen/släkten. Om socialen nu skulle "märka" att hon har det dåligt, så skickar föräldrarna inte henne, utan socialen har nämligen rätt att komma och TA henne ifrån föräldrarna om läget nu skulle vara så dåligt. För det första skulle socialen inte skicka henne till någon fosterfamilj. Det första de gör är att kolla om någon släkting kan ta hand om henne och låta henne bo där, om inte... 4.så får adopteras till en fosterfamilj.
1. Nej, jag skrev "de". Då menade jag socialen, jag var uppenbarligen lite otydlig där, men jag menade socialen.
2. Socialen.
3. Varför skulle de gå att "märka". Vad trodde du? SÅhär eller??:
"Hej, mina föräldrar är taskiga, kan jag byta familj?"
"Oj va taskigt, det där går ju inte. Kom med nu."
Det spelar väl ingen roll HUR de såkallat "märker" det eller hur många moment som sker innan beslutet?
4. Precis, ja?
offtopic: Förresten Kevve, "unge dam"? Du är väl ändå 96:a. Hehe. :P