💬
Logga in
Fuska.se

Vad Ska Ni Bli?

57 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Vet'e fan!

Man får väl se... (=

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Så år 2022 går du från arbetslös till arbetsfri?

Exakt, jag går förhoppningsvis då från att sakna ett jobb till att vara fri från jobb.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Exakt, jag går förhoppningsvis då från att sakna ett jobb till att vara fri från jobb.

Hur?
27 Jan 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hur ska du kunna ha råd med att leva? Arbetslös brukar det annars heta.

Jag har ett jobb nu men i framtiden vet jag inte vad jag vill jobba med. Lever dag för dag och trivs med det. Jag ser liksom ingen idé med att planera sin egna framtid 50 år i förväg.

Senast ändrad:

30 Jan 2012
Nivå 0 · Nykomling

Vill bli, eller rättare sagt så är jag redan en skönlitterär författare, men jag vill bli en känd skönlitterär författare.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Hur?

Genom att göra behovet av att tjäna pengar irrelevant. Jag planerar att bli självförsörjande genom att utnyttja modern teknologi så som aqua-/hydro-/aeroponik, Earthship och förnyelsebar energi.

↗ till inlägget
Hur ska du kunna ha råd med att leva?
Jag behöver inte ha råd med att leva, jag behöver tillgång till energi, mat, vatten och boende.

Senast ändrad:

4 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

Mja, helst skulle jag vilja jobba som polis eller brandman.

5 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Genom att göra behovet av att tjäna pengar irrelevant. Jag planerar att bli självförsörjande genom att utnyttja modern teknologi så som aqua-/hydro-/aeroponik, Earthship och förnyelsebar energi.

Jag behöver inte ha råd med att leva, jag behöver tillgång till energi, mat, vatten och boende.

Hur ska du ha råd med allt material då? Hur ska du klara dig utan en tjej vid din sida?

Förövrigt vet jag inte vad jag ska göra i min framtid.. Ska förmodligen gå natur eller ekonomi nu på gymnasiet så utgår väl från det.

Varför har inlägget anmälts?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv.

Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé.

OnT: Inte en aning, förhoppningsvis något inom marknadsföring.

6 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

Bäst

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag är även lite intresserad av hur han skall ha råd med de saker som inte är vatten, mat, energi och boende (dvs, hyra). Internetuppkoppling? Telefon? Möbler? Kläder? Dator? Osv. Enligt den planen kommer han ju överleva, men knappast ha ett särskilt trevligt liv.

Någonstans känns det här inte som en särskilt väl genomtänkt idé.

Jag börjar ju inte helt från noll eftersom jag lever rätt bra nu och har ett tämligen okej startkapital för en hel del grundläggande saker. Mycket som t.ex. möbler går att köpa begagnat. Förutsatt att jag får ett jobb och jag inte behöver lägga ner en allt för stor del på de grundläggande sakerna så som vatten, mat etc så kommer jag antagligen kunna betala av andra stora kostnader så som hyra/lån relativt snabbt. Kläder och internetuppkoppling kommer att vara en ständig kostnad men givetvis men inte nödvändigtvis en fruktansvärt stor kostnad jämfört med vad mat, boende och värme kostar för konvensionella hushåll. Sen är det fina med självförsörjade att i teorin så kommer varje spenderad krona på att bli mer självförsörjade vara en krona som man aldrig (i stort sett) behöver spendera igen. Det finns en hel del människor jorden över som lever mycket goda liv och som är nästintill helt självförsörjande med modern teknologi.

EDIT: Nej det är inte helt igenomtänkt eftersom man inte kan veta allting från början. Det är ett långt projekt och jag planerar att ta reda på det jag behöver. Först måste man stolpa upp vart man vill och sen identifiera problemen och börja leta efter lösningar.

Senast ändrad:

13 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

Har tänkt mest på någonting inom IT. Annars skulle jag väldigt gärna jobba på nåt varuhus som Mediamarkt eller Elgiganten m.m ;)

18 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

racer förare eller tv spelutvecklare

Nivå 0 · Nykomling

Vill flytta ner till antingen Göteborg eller Uppsala när jag gått ut gymnasiet för att jobba i ungefär 1-2 år, mest för att få pengar inför när jag ska plugga efteråt. Annars vet jag inte riktigt.

Senast ändrad:

23 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

Det är väldigt mycket man vill bli, men en annan sak är ju om man orkar kämpa sig till det.

Nivå 0 · Nykomling

Få pengar av mamma och pappa så jag kan köpa trisslotter , det är det ända riktiga sättet att känna pengar på.

Annars Skulle jag vilja jobba inom IT eller något, Elektronik affär...

24 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

Jag vill bli fotbolls spelare.

Senast ändrad:

25 Feb 2012
Nivå 0 · Nykomling

snickare så klart

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in