💬
Logga in
Fuska.se

Min Nya Dator Startar Om

29 svar · startad

Trådstartare #21
↗ till inlägget

Händer exakt samma sak när du spelar andra spel också?

Vilken grafikdrivrutinsversion använder du? Testa en äldre version. Om du inte redan använder version 295.73 så ladda ner den här: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvis...-driver-uk.html

Själv upplever jag exakt samma problem med mitt AMD Radeon-grafikkort när jag spelar Minecraft. Jag kan byta till min grafikkrets i processorn för att spela Minecraft.

Om du vill försöka att ytterligare lösa problemet kan du ladda upp en dumpfil ifrån en annan incident då du inte spelat Minecraft.

Ja, det händer samma sak med alla andra spel. Det hände t.o.m en gång under preformance testet när jag kom till 3D delen. Versiner du skickade nyss, är det en äldre? Eftersom att jag har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort.

Jag tror att denna är från Forsaken World:

http://www.mediafire.com/?5tj6886q3t3gmq6

Sen tror jag inte att en äldre version funkar eftersom att jag tror inte att datorn hade de senaste drivrutinerna när jag köpte den och inte ens minecraft funkade då jag inte installerade den senaste.

Senast ändrad:

Ja, jag länkade till de senaste drivrutinerna för din dator. Fungerar inte de så bör du få din dator inlämnad och lagad.

Felet ligger i alla fall i grafikkortet / grafikdrivrutinen. http://pastebin.com/Q9FQVkKK

I och med att din dator crashar så tror jag på ett hårdvaruproblem, då Windows annars skulle kunna återställa problemet.

Trådstartare #23
↗ till inlägget

Ja, jag länkade till de senaste drivrutinerna för din dator. Fungerar inte de så bör du få din dator inlämnad och lagad.

Felet ligger i alla fall i grafikkortet / grafikdrivrutinen. http://pastebin.com/Q9FQVkKK

I och med att din dator crashar så tror jag på ett hårdvaruproblem, då Windows annars skulle kunna återställa problemet.

Så det finns inget annat sätt att lösa detta? Om inte så får jag väll byta ut datorn nu på tisdag. Men vad hade hänt om den nya datorn blir lika galen som min nuvarande? Kan det vara att måste göra något speciellt på datorn? Som att slå på något som byter till det andra grafikkortet i datorn? (Dom sa något sådant i varuhuset)

↗ till inlägget

Så det finns inget annat sätt att lösa detta? Om inte så får jag väll byta ut datorn nu på tisdag. Men vad hade hänt om den nya datorn blir lika galen som min nuvarande? Kan det vara att måste göra något speciellt på datorn? Som att slå på något som byter till det andra grafikkortet i datorn? (Dom sa något sådant i varuhuset)

Har du fler än ett grafikkort som inte kan sammankopplas via t.ex. SLI / CrossFire så ska du avinstallera drivrutinerna för alla andra grafikkort än det du använder. Annars kan det hända att man får problem.

Om den nya datorn också är felaktig så är det ett designfel. Då är det bäst att antingen du eller återförsäljaren tar kontakt med tillverkaren.

Om det är ett designfel eller helt enkelt en felaktig mjukvara/hårdvara har du rätt att köpa en annan produkt och få pengarna tillbaka(om inte återförsäljaren erbjuder annat bra).

Pröva ett Amd kort istället :rolleyes: B)

12 Mar 2012
Trådstartare #26
↗ till inlägget

Pröva ett Amd kort istället :rolleyes: B)

Snälla kom inte med oseriösa kommentarer. Sen har jag löst problemet, en kabel hängde över fläkten till mitt grafikkort xD

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Snälla kom inte med oseriösa kommentarer. Sen har jag löst problemet, en kabel hängde över fläkten till mitt grafikkort xD

Hahaha lol! :lol: Men du sa ju att datorn inte blev överhettad, kollade du inte på grafikkortets temperaturmätare?
Trådstartare #28
↗ till inlägget

Hahaha lol! :lol: Men du sa ju att datorn inte blev överhettad, kollade du inte på grafikkortets temperaturmätare?

Nej xD

↗ till inlägget

Nej xD

Som att säga, min dator blir inte överhettad. Men grafikkortet blev :rolleyes:
29 Mar 2012

Jag har varit med om detta tidigare på 4 kund datorer och 3/4 gånger så beror det på grafik kortet att det är sönder, testa att låna ett grafik kort från en annan dator så ska du se att det funkar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in