💬
Logga in
Fuska.se

Minecraft Laggar!

19 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Tjääna!

Nu är de så att jag får max 30fps i Minecraft. Men när jag kollar på YouTube och kollar videos på Minecraft med mina specs på så flyter det på väldigt smort på deras, men inte min. Varför är det så?

Mina specs är. (Det är en bärbar dator.)

Intel Core i5-3210m 2.5GHz

NVIDIA GeForce GT630M (1GB Dedicated VRAM)

6 GB DDR3 RAM.

Alltså, mitt laggar. Men när jag kollar på Youtube etc när andra spelar med samma Spec's som jag har laggar det inte för dom!

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

när jag kollar på YouTube och kollar videos på Minecraft med mina specs på så flyter det på väldigt smort på deras, men inte min. Varför är det så?

Vad menar du ? :) Att du kollar på ett youtube klipp som inte laggar??

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

Vad menar du ? Att du kollar på ett youtube klipp som inte laggar??

Menade att jag sökte upp på YouTube på mina specifikationer som jag har i datorn och såg videos som folk gjort, med samma specs som ja har, fast deras inte laggar alls

Såhär, sökte på samma med graffekortet

post-77727-0-84901800-1372455409_thumb.png

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Testa att trycka alt+ctrl+delete när minecraft är igång, sen går du till processer högerklickar på javaw (tror den heter så) och sen prioriterar du den till hög. Hoppas detta funkar :)

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Testa att trycka alt+ctrl+delete när minecraft är igång, sen går du till processer högerklickar på javaw (tror den heter så) och sen prioriterar du den till hög. Hoppas detta funkar

Testade, vart någon FPS skillnad men fortfarande inte lika hög som grabbarna på videosarna 

Nivå 6 · Fuskare

Testat att stänga ner andra program som körs i bakgrunden? till exempel steam, skype o spotify? 

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #7
↗ till inlägget

Testat att stänga ner andra program som körs i bakgrunden? till exempel steam, skype o spotify? 

Yes! Gav inte heller några stora förändringar. Klarar liksom LoL med 60fps konstant, skumt som fan. Och det är ju rätt stor grafikskillnad på de spelen. Inte för att LoL har speciellt bra grafik heller men ni förstår. 

Nivå 6 · Fuskare

Sluta streama HD porr!

29 Jun 2013
Nivå 4 · Lärling

Testa ladda ner OptiFine, har gjort så jag kan spela på min klena laptop utan större problem.

Det ger dig mer grafikalternativ, så man kan ställa in lägre än det lägsta i vanilla, och såklart även bättre än vanilla.

BURK reagerade på det här
Nivå 4 · Lärling

Börja med att skaffa Java 64bit om du bara har 32bit. Eller uppdatera java. xD

30 Jun 2013
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Testa ladda ner OptiFine, har gjort så jag kan spela på min klena laptop utan större problem.

Det ger dig mer grafikalternativ, så man kan ställa in lägre än det lägsta i vanilla, och såklart även bättre än vanilla.

Ska testa det, återkommen med resultat  Blev inte heller någon större skillnad. Får nog helt enkelt ge upp Minecraft på bärbara och köra mer på Stationära. 

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Ska testa det, återkommen med resultat  Blev inte heller någon större skillnad. Får nog helt enkelt ge upp Minecraft på bärbara och köra mer på Stationära. 

Det borde bli ordentlig skillnad om du ställer in allt på lägsta!

Du kan ju börja med att stänga av bakrunds program, tex skype tar mycket av din dator!

Börja med att uppdatera JAVA till den senaste uppdateringen osv

2 Jul 2013
Nivå 5 · Fuskare

Har dom på Youtube samma grafikinställningar som du då?

Nivå 6 · Fuskare

FORMATERA SKITEN OCH INSTALLERA JAVA SEN MINECRAFT! INGET BAJS SOM STÖR!

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

FORMATERA SKITEN OCH INSTALLERA JAVA SEN MINECRAFT! INGET BAJS SOM STÖR!

Nu får du lugna dig lite på CAPS :)

Klart det kan lösa det :)

Men det enklaste är ju att installera om JAVA 

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Yes! Gav inte heller några stora förändringar. Klarar liksom LoL med 60fps konstant, skumt som fan. Och det är ju rätt stor grafikskillnad på de spelen. Inte för att LoL har speciellt bra grafik heller men ni förstår. 

LoL förstör din dator. Minecraft förstör inte bara datorn, spelet gör så det bara blir lite sandkorn inuti chassit!

Var god och avinstallera programmet vid namn: Minecraft 

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

hehe. Minecraft tar mer än LOL och WOW samtidigt

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

hehe. Minecraft tar mer än LOL och WOW samtidigt

Tror han kör på lägsta på LoL. Jag kommer dock upp i 80-90 FPS på LOL med maxade grafikinställningar. Minecraft vet jag inte.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Tror han kör på lägsta på LoL. Jag kommer dock upp i 80-90 FPS på LOL med maxade grafikinställningar. Minecraft vet jag inte.

Du kan ändra några inställningar i LOL tror jag så du kan få 200-300 fps. Det funkar iallafall I wow..

jag ligger på 120fps på wow..

minecraft DÖDAR mitt grafikkort så där ligger jag max runt 50fps. Med lägsta inställningar på optifine.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

NVIDIA GeForce GT630M (1GB Dedicated VRAM)

Uppdatera Grafikkortet och Installera: GeForce Experience

Och låt programmet optimera vad du kan spela på för grafik.

Låt programmet ställa in grafikinställningarna så det går att spela. 

Programmet ställer in på alla spel vilken grafik som är bäst för din dator= max fps (som går att komma upp i, med de bästa grafikinställningarna din dator klarar. *Den brukar satsa på 60 FPS*)

Annars byter du skärm (om skärmen maxar på 30 fps)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in