💬
Logga in
Fuska.se

Hårddisk

13 svar · startad

Trådstartare #1

Kan man göra så man har en extern hårddisk med hjälp av usb uttag,ursäkta alla dumma frågor men är gammal och har aldrig hållt på med dator innan

23 Sep 2017
↗ till inlägget

Kan man göra så man har en extern hårddisk med hjälp av usb uttag,ursäkta alla dumma frågor men är gammal och har aldrig hållt på med dator innan

Javisst. Sök på nätet hur, det ger dig svar. Det är enkelt.

Ja det är klart :D

29 Sep 2017
Trådstartare #4

Kan man koppla ihop 2 datorer för att få mer utrymme på en dator

13 Dec 2017
26 Dec 2017
En hårddiskkabinett är vad du vill ha:

14 Mar 2018
Trådstartare #7

Tack för svar,övergår mitt förstånd så det blir att be mågon hjälpa mej

15 Mar 2018
↗ till inlägget

Tack för svar,övergår mitt förstånd så det blir att be mågon hjälpa mej

Mig?! He he. Lycka till!

16 Mar 2018

japp det går utmärkt!

19 Mar 2018
Trådstartare #10

Någon i närheten av Skövde som kan sådant, som har lust att hjälpa mej

25 Mar 2018
↗ till inlägget

Någon i närheten av Skövde som kan sådant, som har lust att hjälpa mej

Osäker om du missade mitt svar tidigare eller om du valde att ignorera p.g.a. bristande PC kunskaper.

Då alla andras svar hittills i det här tråden verkar ligga på en teknisk nivå av en 4-åring så kan vi börja med att reda ut exakt vad din plan är med externa hårddisken.

1. Har du redan hårdvara som du vill använda? T.ex. har du en 3.5"/2,5" mekanisk hårddisk eller SSD liggandes någonstans hemma som du vill använda med hjälp av USB i en eller flera datorer utan att behöva öppna upp chassit och installera?

Eller är det så att du inte har någon hårdvara alls just nu och istället undrar vad för möjligheter och produkter som finns att rekommendera i form av externa hårddiskar med USB uttag?

(Om du redan har hårdvara som du vill göra något med, lista gärna vilken hårdvara du har alternativt om du kan ta en bild på den skulle det vara ännu bättre)

2. Klargör gärna till vad för ändamål du kommer använda hårddisken till. Specifika detaljer behöver inte, men är planen att du ska spara ner filmer för att kolla på filmerna på en annan dator? Är tanken att du ska spara ner spel och kunna spela från hårddisken? Eller är tanken bara att ha extra utrymme för att spara ner slumpmässiga filer och prestanda inte är din första prioritet?

Svara och utveckla gärna på frågorna ovan så kommer vi kunna ge dig en länk eller rekommendation för vad du kan göra.

//Boff

13 Apr 2018
Trådstartare #12

Jag vill ha en extern

14 Apr 2018
Trådstartare #13

Jag köpte idag en extern hårdisk med usb uttag,har kopplat so i beskrivningen men får felmeddelande att jag måste formatera,men nu kan tydligen inte min dator formatera RAW filer,hur gör jag

8 Sep 2019
↗ till inlägget

Jag köpte idag en extern hårdisk med usb uttag,har kopplat so i beskrivningen men får felmeddelande att jag måste formatera,men nu kan tydligen inte min dator formatera RAW filer,hur gör jag

1. win+E

2. Högerklicka på den nya, tomma, hårddisken

3. Välj "Formatera"

4. ???

5. Profit

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in