💬
Logga in
Fuska.se

Jag har problem med en grejj

11 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag håller på och gör ett spel som heter Ethereal-princess.com; Vi kommer att ha en dator på Järntorget i Göteborg tillgänglig för alla. Där kan man skapa gratis konto, annars kostar det 200 kr kontot och 400 kr för uppgraderat konto. Man betalar hallon med avkastning. Jag har använt mig lite av cmd. Mitt spel ligger på Webhotellet Websupport. Jag behöver veta hur man gör en interaktiv knapp:

En knapp som berättar att "nu ska hunden matas". Jag håller på och gör spelet up-to-date. Känns så jobbigt för rösten säger att jag är IP-bannad. Jag har bannat några personer. Spelet kommer att launchas i nov 22, 2023. Klockan 20:00 på Keybar i Göteborg. Jag försöker som sagt att göra en interaktiv knapp. Det kan jag kan hittills är:

<?php $username = $_POST['username']; if ($_POST['submit'] === 1) { echo "Text here!"; } ?>

Det här räcker ju, såklart inte. Hur gör jag? Jag undrar även hur man gör en korrekt MySQL Query.

KuroKaktus reagerade på det här
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #2

Eftersom att det är ett interaktivt spel kommer vi att ha interaktiva knappar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Vi fick vår första chincotaegue valp idag

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Amma valpen

27 Aug 2023
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

Jag vill anmäla detta som Tidning

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

Jag har bannat Flashback Forum

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

Din lilla dödsstraffhora

4 — visa vilka
Dave37, ImbazFuhrerII, KuroKaktus, Musten
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

Era blindfockar

29 Aug 2023
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

För att lägga in mitt säkerhetssystem i din hemsida skriver du bara 

<!-- ~~ -->

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

Din lilla krumelur 🙂

Dave37 reagerade på det här
30 Aug 2023
Nivå 4 · Lärling
13 timmar sedan, skrev FixedDragon13: ↗ till inlägget

För att lägga in mitt säkerhetssystem i din hemsida skriver du bara 

<!-- ~~ -->

Jag vet inte hur man gör, hjälp mig 

4 Sep 2023
Nivå 0 · Nykomling

För att skapa en interaktiv knapp behöver du använda dig av HTML, CSS och JavaScript. Du skulle kunna använda en `<button>` eller `<input type="submit" />` HTML-element och sedan anpassa stilen med hjälp av CSS. Att lyssna efter knappen med JavaScript skulle kunna göras med "onclick" eller "addEventListener" funktioner. För att göra en SQL-fråga behöver du först förstås behöver du först förstå SQL-syntaxen.

Normalt skulle en SQL-query läses som: SELECT som är vad du är ute efter att välja, FROM som är tabellens namn som du vill ta data ifrån, varpå ett WHERE-sats med villkor som kommer att begränsa din sökning. Om du vill lära dig mer kan du kolla in länkar som https://www.w3schools.com/sql/default.asp, som ger en stor grund för att lära dig SQL.

JanLundberg reagerade på det här

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in