💬
Logga in
Fuska.se

Göra egna muspekare?

41 svar · startad

Trådstartare #1

Jag vet att man kan göra egna muspekare ... nån som vet nån sida till nåt freeware program som man kan ladda ner?

Jag vet att man kan göra egna muspekare ... nån som vet nån sida till nåt freeware program som man kan ladda ner?
Jag hade det på min förra dator men jag kommer inte ihåg vad den hetter ska föröksa minas.
Trådstartare #3

gärna så man kan göra ikoner åxå

jag hade nåt program förut tror d hette iconforge vet inte vart d finns men du kan ju söka på www.google.com

Jag hade ett program som var svenskt, som man kunde göra ikoner och muspekare, men jag vet inte var jag laddade ner det! :(2

Jag hade ett program som var svenskt, som man kunde göra ikoner och muspekare, men jag vet inte var jag laddade ner det! :(2

vad hette det programet...? :roll:

Minns inte, tror dt var något i stil med "Ikonskaparen" eller något sånt.

hihi.. vad kul jag har haft ett engelsk program som hette...? kanske "icon"maker! tror jag... :lol:

Hittade det nu, kolla länken nedan!

Det är jättebra och roligt att göra egna muspekare!

Länk: http://www.kensonpro.com/index/kensonpro/p...konskaparen.htm :)

Du kan använda paint, om du vill. 8)

22 Nov 2003
Trådstartare #11

Ok jag ska pröva det

jonash tack för programmet d e ju asbra!!! :D

Hittade det nu, kolla länken nedan!

Det är jättebra och roligt att göra egna muspekare!

Länk: http://www.kensonpro.com/index/kensonpro/p...konskaparen.htm :)

Det här programet va ju skit grymt! tack Jonash :D :D :D

Jag fattar inte det programmet kan någon hjälpa mej?

Du kan använda paint, om du vill.  8)

men hur kan man göra ikoner och muspelare av paint filer???

Undrar jag med har du en special paint fil eller?

Pokemon, När du öppnat det ser det ut så här fast utan att något är ritat:

Klicka för att se bilden!

Då väljer man bara en färg och trycker ut så många pluppar av den färgen man vill ha i rutnätet av den färgen, sen kan man byta färg om man klickar på en annan färg i färgpanelen. Färgen där det står Transpatent under är genomskinlig när bilden är muspekare/ikon. Klickar du på Uppdatera så ändras bilderna under själva rutnätet som man ritar i, och i dom små bilderna visas det hur muspekaren/ikonen kommer att se ut när den är klar. När du väljer Spara som.. så kan du välja mellan Ikoner eller Markörer i den nedre rullgardins-menyn.

Jag har också laddat ner det nu. Ska installera det det såg bra ut!! :)

Pokemon, När du öppnat det ser det ut så här fast utan att något är ritat:

Klicka för att se bilden!

Då väljer man bara en färg och trycker ut så många pluppar av den färgen man vill ha i rutnätet av den färgen, sen kan man byta färg om man klickar på en annan färg i färgpanelen. Färgen där det står Transpatent under är genomskinlig när bilden är muspekare/ikon. Klickar du på Uppdatera så ändras bilderna under själva rutnätet som man ritar i, och i dom små bilderna visas det hur muspekaren/ikonen kommer att se ut när den är klar. När du väljer Spara som.. så kan du välja mellan Ikoner eller Markörer i den nedre rullgardins-menyn.

Hur ska jag få den som mus pekare nu då?

Markör = Muspekare.

När den är sparad som muspekare gör du så här:

1. Gå in på Den här datorn>Kontrollpanelen>Mus.

2. Välj fliken Markörer.

3. Välj den typ av markör du vill ändra på, te.x Vanlig mus.

4. Tryck på Browse..* och leta upp din sparade musfil, te.x mus.cur

5. Tryck sedan på öppna när du hittat din fil och då kommer du tillbaka till där man kan välja mus och du ser din mus där. Tryck nu på Spara som.. och spara ditt Markör-chema. KLART!

Lycka till!

[* jag har en engelsk dator och jag tror det heter så!]

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in