💬
Logga in
Fuska.se

Göra egna muspekare?

41 svar · startad

Jag har en windows Xp Pro

Men tack nu funkar den!

Varsågod! Hur ser din muspekare ut förressten? Kanske skulle man göra en tråd där alla kan lägga sina muspekare så kan alla använda dom! :D

eftersom jag älskar finland så har jag en finsk flagga :D

jag tycker den är tråkig

Du kan använda paint, om du vill.  8)

men hur kan man göra ikoner och muspelare av paint filer???

nej glöm vad jag sa om paint, gick inte att spara i rätt format, inte ens i photoshop. haha.

Dannie, det lär gå att spara en 32X32 pix bild med 16 färger som test.bmp och sen ändra filnamnet (test.bmp) till test.cur manualt.

23 Nov 2003
Du kan använda paint, om du vill.  8)

men hur kan man göra ikoner och muspelare av paint filer???

nej glöm vad jag sa om paint, gick inte att spara i rätt format, inte ens i photoshop. haha.

det var det jag trodde... men synd att man inte kunde det...

Mjo jag märkte det men man kan inte bläddra fram den. Fast man kanske kan lägga filen bland alla andra pekare...

EDIT: nepp de funkade inte heller.

så man kan glöma paint???

Mjo om ingen kommer på en lösning.

Dannie, det lär gå att spara en 32X32 pix bild med 16 färger som test.bmp och sen ändra filnamnet (test.bmp) till test.cur manuellt.

Det funkade, dock kan man inte ha transpatent (genomskinlig) färg då! :(

jag kan inte få min pekare att användas jag kommer till konroll panelen och klickar på mus och pekare och tar fram min pekare men den vill inte spara!!!

24 Nov 2003
Dannie, det lär gå att spara en 32X32 pix bild med 16 färger som test.bmp och sen ändra filnamnet (test.bmp) till test.cur manualt.
tack för ditt programm det är mycket användbart :P

*GLAD*

Var så god! Det är abra kul att kunna hjälpa andra!

25 Nov 2003

Ah hur gör man

26 Nov 2003

Läs i tråden sidan 2, jag har skrivit en beskrivnig till programmet där. :wink:

förlåt för att jag dubbelpostar (= skriver två inlägg bredvid varann) men här är hur man gör:

Då väljer man bara en färg och trycker ut så många pluppar av den färgen man vill ha i rutnätet av den färgen, sen kan man byta färg om man klickar på en annan färg i färgpanelen. Färgen där det står Transpatent under är genomskinlig när bilden är muspekare/ikon. Klickar du på Uppdatera så ändras bilderna under själva rutnätet som man ritar i, och i dom små bilderna visas det hur muspekaren/ikonen kommer att se ut när den är klar. När du väljer Spara som.. så kan du välja mellan Ikoner eller Markörer i den nedre rullgardins-menyn.

29 Nov 2003

cool grj

Jonash istället för att göra dubbelpost så ändra det andra inlägget!

Ja, men jag glömde det! :( Aja, tillbaka och prata om muspekare nu då!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in