💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp!

18 svar · startad

Hur besegrar man Majoras mask uppe på månen?

14 Dec 2004
Nivå 6 · Fuskare

Du behöver bara attackera när du har chans. Det är lättast om man är Fierce Deity Link.

15 Dec 2004

Och var får man den masken?

16 Dec 2004
Nivå 6 · Fuskare

du måste ha alla masker och komma upp på månen där ska du klara alla gubbar med masker

Men jag klarar inte av Goron rullningen!! :(

17 Dec 2004
Nivå 6 · Fuskare

Det är ju den svåraste men det är bara att försöka.

21 Dec 2004
Nivå 4 · Lärling

Men jag klarar inte av Goron rullningen!! :(

Det här tipset fick jag av Magdis: Knepet är att inte försöka styra, utan när man bumpar in i en kista ska man släppa styrspaken, så åker man automatiskt åt rätt håll.

Vad gäller Majora's Mask, så har jag för mig att man ska reflektera attacker från bossmaskerna mot den med spegelskölden.

Nivå 6 · Fuskare

just de styr inte bara rulla

24 Dec 2004

Men man kan ju inte bumpa på kistor hela vägen.... ;)

Nivå 6 · Fuskare

Nej på en del ställen måste man nog svänga själv.

25 Dec 2004

majoras mask är lätt. du ska vara zora link och använda bumerangerna. när han skjuter eld så ska du ta av zora-masken och reflektera elden med mirror shield.

TIPS: ta med dig en flask med chateau romani milk och fyll alla andra flaskor med fairies eller med röda potions.

mot majoras incarnation ska du också använda bumerangerna mycket.

mot majoras wraith ska du låsa siktet på honom och hålla R inne hela tiden. när du kommer nära honom så ska du trycka B samtidigt som du håller inne R så att han blir paralyserad. sen attackerar du honom.

22 Jan 2005
Nivå 2 · Novis

:lol: har bara försökt möta majora me fierce deity :D

(han e svinlätt om du köper chateu romani och har fierce deity)

bara att z-targgeta och trycka på b :lol:

Senast ändrad:

28 Jan 2005
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

skjut ljuspilar på boss maskerna och reflektera elden slå honom 2 gånger och han förvandlas till en starkare typ lås siktet på honom och ta fram skölden när han gör somby grejer gå fram och slå honom några gånger så förvandlas han till sin sista gradering ta fram zora mask och skjut zora bomborangerna på honom ta av dig zora masken och gå fram och slå honom några gånger :kung: :medieval:
30 Jan 2005
Nivå 7 · Fuskare

vad ska man göra när man har blivit nöthuvet

1 Feb 2005
↗ till inlägget

Du skall spränga En stor ballong som en liten kille står och skjuter "Ärtor" på. Spräng den genom att skjuta en bubbla med Deku. Sedan ska du leta rätt på alla 5 pojkarna och om du lyckas får du en kod som du ska säga till en pojke som vaktar en ingång.Sedan är det bara att vänta tills månen kommer slå ner i jorden då ska du upp i Klock tornet som är Där man börjar varje gång. Så ska man möta Skullkid
16 Feb 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Du ska sticka till en kille och spräcka ballongen som tutankoopa sa. Men om du inte orkar leta upp alla så är Koden 32514. =)

23 Feb 2005
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Koden är olika varje gång man spelar, så det där kanske inte alls funkar.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

du ska spela song of time det går inte att klara honom.

25 Feb 2005
Nivå 4 · Lärling

Jo, det gör det visst. Det är Skull Kid man ska spela Song of Time för, inte Majora's Mask. Majora's Mask är sista bossen i hela spelet.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in