💬
Logga in
Fuska.se

Pokemon Fire Red Hjälp

25 svar · startad

Oki, jag behöver lite hjälp med pokemon ligan i Fire Red.. Jag klara till min ärke rival på första försöket med bara en pokemon, men det var ju Charizard runt lvl 80, men lätt ändå. Tillbaka till rubriken.. Asså vilka typer av Pokemon ska jag träna för att klara ärke rivalen (Lucas, min bästa polare) och kan man få Gengar genom att träna upp med lvlar? Eller är det nått skit skillat tradening sätt (ursäkta språket).

Och som ett hej då så ska jag reta Rockodile lite.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Senast ändrad:

Vad jag har fått för mig,så har du kollat i Pokemon forumet kanske?Men hallå?Du skulle ju bara våga göra det....Gengar måste man byta en Haunter så blir det Gengar.Jag tycker att du ska ha blandade Pokemon.

↗ till inlägget

Vad jag har fått för mig,så har du kollat i Pokemon forumet kanske?Men hallå?Du skulle ju bara våga göra det....Gengar måste man byta en Haunter så blir det Gengar.Jag tycker att du ska ha blandade Pokemon.

Ja men, kan du säga nån av dom här som är bra att träna upp mot E4: Scyther, Haunter, Dewgong, Rhyhorn, Magneton, Onix, Dratini, Magikarp, Geodude, Porygon, Hitmonchan, Articuno, Arcanine, Lapras, Kabuto, Machop, Aerodactyl, Jolteon.. Och du kan tipsa om såna som jag kanske har, men sa inte upp. Ps. Har inte Zapdos eller Moltres.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

hitmonchan lungt,den har jag i lv 80 och den krossar

↗ till inlägget

Haha,visst kan jag läsa dom....Men dom var väl lite många,jag skulle rekomendera Electric och Figthing och Ice,typ:Cloyster,Jynx.Electric:Raichu(men den ska du inte utveckla den förrens Pikachu lärt sig alla attacker)Electabuzz och Electrode.Figthing:Hitmonlee,Machamp och Primeape

16 Apr 2005
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Zaptos hittar man i power plant.

Moltres hittar man på one island högst up på MT.EMBER

Du behöver inte säga det du kan kolla på min Hur man får de legendariska fåglarna tråden om hur man gör

17 Apr 2005

Ja men asså, jag är inte bäst med tålamod, så jag har redan dödat Moltres och Zapdos :( utan att fångat dom och i Sapphire är det likadant jag har inte ens den stora blåa som är på framsidan av spelet.. Just nu håller jag på att lvla mina lvl 2 och 22 för att få dom att ändra till sista stadiumet. Har nu Charizard lvl 100, Jolteon lvl 54, Haunter lvl 54, Articuno lvl 54, Dragonair lvl 42.

Senast ändrad:

Klarade E4 nyss 15:14 den 17 april 2005 :P Vad ska hända nu förutom att jag ska hämta grejsimosen hos Prof Oak. Den enda Pokemon jag inte kan klara är Blastoise så jag bytte till Haunter och gjorde så om Haunter dör så tar den med Blastoise :) Mycket bra

Senast ändrad:

Hmm var får man Waterfall? så man kan simma upp för vattenfallet i Icefall cave.

Det är lungt hittade i Icefall cave.. :meddum:

Senast ändrad:

Kan jag ta vilken Pokemon som helst och sätta in med en Ditto och snacka med gubben utanför DayCare och han säger att dom gillar varann så får jag ett ägg ? eller måste det vara sånna som kan få ägg: Hitmonchan, Pikachu och Jynx m.m :unsure:

Du kan inte bredda med legendariska eller Pokemon som Voltorb eller Magnmait.Men resten kan du.Om gubben inte står där han står och står ett steg fram så har dom fått ett ägg.

18 Apr 2005
↗ till inlägget

Om gubben inte står där han står och står ett steg fram så har dom fått ett ägg.

Tack :) men vad händer när man Breedar? parar dom sig typ... för vilken pokemon får man av typ: Charamander? eller Lapras?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Om gubben inte står där han står och står ett steg fram så har dom fått ett ägg.

man får charamander och lapras för dem har inga nergraderingar !

aha då fattar jag man kopierar typ :) då ska jag breeda typ Charizard eller nått annat

19 Apr 2005

Vad ska man göra efter man har mött MewTwo.. Och jag har för mig att nån skrev att man kunde teleportera sig med den dära Celio apparaten på Island One.

Senast ändrad:

22 Apr 2005
↗ till inlägget

Vad ska man göra efter man har mött MewTwo.. Och jag har för mig att nån skrev att man kunde teleportera sig med den dära Celio apparaten på Island One.

Man kan inte teleportera sig, men klara pokeligan lite... :)

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

när du klarat pokemon ligan och gjort lite på öarna då kommer pokemon ligan ha några nya pokemon som den första hon har en poliswine och bruno har 2 steelix

↗ till inlägget

När du klarat pokemon ligan och gjort lite på öarna då kommer pokemon ligan ha några nya pokemon som den första hon har en poliswine och bruno har 2 steelix

oh oki :cool:

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

När du klarat pokemon ligan och gjort lite på öarna då kommer pokemon ligan ha några nya pokemon som den första hon har en poliswine och bruno har 2 steelix

jag blev förvånad !! hehe det va heftigt !

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in