💬
Logga in
Fuska.se

Sätta I Pci Kort

15 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

det är inte så krångligt och inte så farligt eller?

Nivå 3 · Lärling Baron

Är inte krångligt och är inte heller farligt så länge datorn är avstängd och du är ordentligt jordad.

26 Apr 2005
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #3

har satt i ett firewirekort nu :)

gick perfekt, jag jordade mig på elementet...

Nivå 5 · Fuskare

Jordad...haha det är jag aldrig.

27 Apr 2005
Nivå 2 · Novis

Min pappas kompis äger en data butik och dem börjar lära mig och sätta in mode kort processor grafik kort hdd o.s.v måste lära mig fann --....

Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag har satt i ett Pci grafikkort en gång. skitlätt, bara att klicka i det :D

28 Apr 2005
Nivå 2 · Novis

Jag då! Jag bygde ihop hela min dator själv!!!!!!!! *Skryta!* Fast min farbror hjälpte till lite, sen har ja byggt ut den en massa efter det. Te.x en 120GB H.D.D! :D

Nivå 8 · Veteranfuskare

[EDIT] (datorn hängde sig)

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det är nog inte så jättesvårt att bygga en dator va?? bara man har delarna..

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag då! Jag bygde ihop hela min dator själv!!!!!!!! *Skryta!* Fast min farbror hjälpte till lite, sen har ja byggt ut den en massa efter det. Te.x en 120GB H.D.D! :D

en hårddisk är väl inte så svår att sätta in <_<
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

hehe...jag har vissa *erfarenheter* av att sätta i hårddiskar...:P

jag vände den fel, vände den rätt men min kompis trodde att den var fel så jag vände tillbaks och så fick jag vända igen när jag skulle sätta i den i "hållaren". men viss det är rätt enkelt. bara det inte sitter nåt i vägen. ram brukar vara lite småkrångligt eftersom att det ibland sitter ett nätagg och ett par hundra sladdar ivägen! men annars är det mesta på datorn ganska enkelt att byta ut.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

hehe...jag har vissa *erfarenheter* av att sätta i hårddiskar...:P

jag vände den fel, vände den rätt men min kompis trodde att den var fel så jag vände tillbaks och så fick jag vända igen när jag skulle sätta i den i "hållaren". men viss det är rätt enkelt. bara det inte sitter nåt i vägen. ram brukar vara lite småkrångligt eftersom att det ibland sitter ett nätagg och ett par hundra sladdar ivägen! men annars är det mesta på datorn ganska enkelt att byta ut.

Haha...hur lyckas man vända en hårddisk åt fel håll?

Nej, det är inte svårt alls att "bygga" en egen dator. Har själv pusslat ihop min och det är inte direkt något att skryta om...och jag var inte jordad då heller ;)

29 Apr 2005
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

jamen dt var när jag och en kompis byggde ett litet hemmabygge av två trasiga datorer. det var en löstagbar hdhållare som skulle typ sättas i några hål och sedan skulle man dra den mot sig (lite svårt att förklara). och när jag skruvat i disken och satt i kontakterna upptäckte vi att datorn inte gick att stänga igen :P. kablarna var ivägen för disken satt åt fel håll. resten vet du.

30 Apr 2005
Nivå 9 · Veteranfuskare

haha, det är mycket lättare att byta grejer på en bärbar, öppna en lucka ta ut det gamla sätta in ett nytt och Pling, Klart

Man ska inte vara jordad ^_^ ^_^

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

jo, man ska avar jodrad, sen om man är det eller behöver vara det är en annan sak.

Nivå 11 · Veteranfuskare

de är visstfan svårt att bygga sin egen dator, speciellt när man får springa som en galning och tigga delar :huh: eller ens komma på vad man ska ha för nån

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in