💬
Logga in
Fuska.se

Komfirmation

17 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Kommer du komfirmera dig ? Det kommer iallafall inte för att jag tror inte på gud , en i min klass kommer komfirmera sig bara för att man får saker :blink:

Skriv var för du inte kommer komfirmera dig eller var för du kommer att gjöra det

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Okej, seriöst.... Jag gick på konfirmation i 1 månad. Sedan slutade jag.---- Men jag konfirmerade mig bara för lägrena... Det var så tråkigt....

Nivå 12 · Mästerfuskare

jag konfirmerade mej..... det var lite segt o gå i kyrkan innan o fylla i en j*vla bok..... men fy f*n vad kul jag hade på lägret ! lätt det bästa jag gjort på länge

Nivå 11 · Veteranfuskare

nästa år, ja. ska bli fett kul. drama/musik-gruppen.

jag tror inte heller på gud. men jag ska ändå gå, ska gå utav några orksaer då, i inbördesordning.

• En kul grej

• Träffar nya skumma människor

• Intressant

• Gått på kristen friskola hela livet tills nu, känns lite "måste"

• Presenter. Bonus.

Nivå 12 · Mästerfuskare

hmm, blev nästan lite troende på mitt läger

Nivå 11 · Veteranfuskare

hjärntvätt

20 May 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

hehe, ja lite, men det guck över när jag kom hem :D

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

hmm, blev nästan lite troende på mitt läger

hehe.,.. okej... Jag slutade konfirmationen stunden innan min första föreläsning...
Nivå 7 · Fuskare

Jag konfirmerade mig. Men våra präster var helt usla. :(

Nivå 1 · Novis

Gick i söndags skola underen lång tid när jag var liten, jag höll på att konfimera mig men hoppade av innan det blev officiellt, och jag spelade stripp poker på ett av de läger jag var på, f*n ingen på de lägrena var inte egentligen troende.

Nivå 9 · Veteranfuskare

jag konfirmerade mig... konfirmerar då, slutar väl om 2 veckor eller nåt.

fanns många snygga tjejer på lägret...hehe....

Nivå 12 · Mästerfuskare

ja, det är väll den främsta anledningen till att man konfirmerar sig :wub:

Nivå 7 · Fuskare

Fanns inte så många snygga för oss :( men lägrena var roliga

22 May 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag var egentligen mest med för att en kompis skulle vara med...Man ville ju ha kul och så...Fast det var i stort sett bara 1-dagars läger

23 May 2005

Anledningen till att man låter ungdomar konfirmera sig i tonårebn är väl för att det är då de är mest påverkbara...och ni som gör det fast ni ändå inte är troende

USCH! Tänker bara på presenterna...riktiga bitchar!

24 May 2005
↗ till inlägget

Anledningen till att man låter ungdomar konfirmera sig i tonårebn är väl för att det är då de är mest påverkbara...och ni som gör det fast ni ändå inte är troende

USCH! Tänker bara på presenterna...riktiga bitchar!

Om kyrkan skulle hjärntvätta så borde det vara bättre (för kyrkan) att konfrimationen ägde rum när barnet i fråga var ca 9-10 år gammal eftersom de är lätta att påverka då.

Så jag tror inte att kyrkan anordnar konfrimation p.g.a. hjärntvätt.

Jag har konfirmerat mig, i våran tro, gör man det vid 8+ års ålder typ.

vad har du för tro då?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in