politiker är likaså tanter och gubbar. inte tonåringar som lever för spelandet iallafall.
Tvspel Spelar Vi För Mycket ?
↗ till inläggetnej, men du måste hålla med om att vissa spel ibland går över gränsen vad gäller "mening med våldet" så att säga.politiker är likaså tanter och gubbar. inte tonåringar som lever för spelandet iallafall.
eller?
nä, faktiskt inte.
exempel, gullet?
↗ till inläggetTyvärr vet jag inte vad skitet hette men det var en grej på internert som min bror och hans kompis spelade i alla fall.nä, faktiskt inte.
exempel, gullet?
det trillade ner fiender och vapen från himmlen och man skulle behöva skjuta typ 5 skott innan gubben låg och förblödde på marken.
Webbspel? då kan ju f*n allt vara oseriöst. men spel som släpps från bolag är andra saker, ska du veta.
↗ till inläggetJo men jag pratar om ALLA spel när jag menar att en bråkdel är för våldsamma.Webbspel? då kan ju f*n allt vara oseriöst. men spel som släpps från bolag är andra saker, ska du veta.
var det där spelet våldironiskt eller på fullt allvar?
↗ till inläggetDet känndes rätt alvarligt i alla fall.var det där spelet våldironiskt eller på fullt allvar?
Jag har lärt mig 70 % av den engelska jag kan genom tv-spel
Ja, man lär sig ju massa engelska. Men webbspel liksom. Det kanske sitter några datanördar nånstans och inte har något annat för sig än att göra nått onödigt våldsamt spel.
↗ till inläggetSäkerligen tror jag inte att det är 70% men en del av engelskan kanske.Jag har lärt mig 70 % av den engelska jag kan genom tv-spel
Man lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.
Fick bara en enorm lust att posta en viss länk här...
Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.
Den snubben måste ha ett allvarligt problem...
o_______________________________O;;;;
ojoj.
Min farsa som har en kompis i ryssland. Han är militärvårdare i militären. Där så använder man spel för att träna. Men dom får typ bara spela i typ 20 min i veckan.
jag vill bara säga att konditionen inte försämras om man spelar spel. Den bara inte förbättras.
↗ till inläggetMan lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.
Tyvärr är den på engelska utan text, men jag tror att åtminstone de som rollspelar förstår vad de snackar om.
Jag skulle nog tro att den där filmen var fejkad. För man skjuter inte mot nån för att han springer iväg. :blink:
Och Knådis: Om man sitter inne en vecka och spelar, äter och sover ska du nog se att man får dålig kondition.
↗ till inläggetMin farsa som har en kompis i ryssland. Han är militärvårdare i militären. Där så använder man spel för att träna. Men dom får typ bara spela i typ 20 min i veckan.
Jag läste nånstans för ett tag sen att svenska militären skulle använda sig av en specialdesignad version av Battlefield 2 fär att träna.
↗ till inläggetMan lär sig mycket engelska via spel, det är väl alla överens om iaf.
Konditionen försämras inte så värst mycket om man bara sitter inne och spelar, äter och sover i en vecka. Men om du t.ex. spelar fotboll på sommaren och sen inte tränar alls under vintern så försämras kondtionen ganska mycket.
Har lärt mig otroligt mycket engelska via Rollspel, spelade Zelda: OT när jag var 5 och Final Fantasy VII när jag var 7. Sjukt mycket engelska lärde jag mig. Skolan klarar jag överbra nu tack vare desperation när det gäller rollspel, men inte bara positiva saker har hänt... grammatiken ibland kan jag har problem med (det viktigaste lol) -_- Nu spelar jag övermycket Ragnarok Online genom datorn, fast bara när jag är hemma ;) Så typ under en vecka kan jag spendera typ... 18 timmar framför datorn, jag spelar mst på helgdagarna. På vardagarna brukar jag gå hem till kompisar, hyra ett pingisbord, sticka ut till stan och kanske spela lite spel hemma hos dem, lol.
Också filmen var ju helt sjuk O.o, inte för att jag har spelat Dragon and dungeons (eller vad det nu hette). Är inte inne i Diablo eller något rollspel i sån där stil.
Den där filmen måste ju va fakead. Inte ens amerikanska poliser skjuter nån för att de springer iväg. :P