Vad är Pokeblock för nåt?
Pokeblock
tror det var Berrys som du har vunnit i "snurra runt och runt och trycka a knappen nör pilen pekar på ditt namn."
Pokeblock e en sak du kan mata Pokemona med så det får bättre Beauty t.e.x,olika färger betyder olika.
Hur får man pokeblock?
Du går till vilken "Pokemon contest" som helst och pratar med en maskin med en
gubbe som heter Mister (du måste ha bär med dej) och ha pokeblock case också.
Svara ja när han frågar dej om du vill göra pokeblock.Sen så ska man välja ett bär och sen när en cirkel med en pil på över hålet i mitten av maskinen och när
det startar att snurra så ska man trycka på A-knappen när pilen pekar åt sitt
namn.När mätaren med röd färg har fyllts (som är överst på skärmen) så är det
slut.Då visas resultat och sen får du en pokeblock :) .
Nej nej,helt fel.Gå till Contest i Slateport City & snacka med den lilla tjejen i Contesten.Då får du Pokeblock.För du kan inte spela det spelet utan en Pokeblock Ray
↗ till inläggetNej nej,helt fel.Gå till Contest i Slateport City & snacka med den lilla tjejen i Contesten.Då får du Pokeblock.För du kan inte spela det spelet utan en Pokeblock Ray
Fins Slateport City på Fire red?
FR?!Där finns inte äns Pokeblock ju!
↗ till inläggetPå serebii.net står det plant in the earth to grow Pokeblocks. :angry:FR?!Där finns inte äns Pokeblock ju!
du blir ju sur hela tiden... <_< Ta't lugnt....E det:
↗ till inläggetDet finns inga pokeblocks på fire redFR?!Där finns inte äns Pokeblock ju!
Nej!
Man ska inte alltid tro på allt dom skriver på serebii.net!
Jag tror mer på att han har läst fel eller har gått in på R/S istället för FR/LG
Ja, kanske det men det har varit så förut för mig att dom har ljugit!
↗ till inläggetJag är 100% på att det var på FR/LG.Jag tror mer på att han har läst fel eller har gått in på R/S istället för FR/LG
Fattar ni trögt. :angry:
Det är INGEN som fattar trögt här! Förstått? Annars är du den första!
Det finns INGE Pokeblock i FR/LG!
Det där du läste KANSKE är från Japanska Versionen.
Det där du läste KANSKE är vad DOM på Serebii tycker ska vara i FR/LG.
EDIT: Förlåt jag svarade på links inlägg fast du blev färdig med ditt inlägg före mig så det blev fel!
Oki nu när jag läste så stod det: It can be done in any Union Room in Kanto or the Islands and with 2 up to 5 players. = Det kan göras i vilket Union Room i hela Kanto eller Öarna och med 2 upp till 5 players.
Man måste ha Link kabel eller Wireless Adapter för att göra det i Union room...
Edit, aight?: Man gör Juice med det... flaskorna som du ser om du bläddrar ner på Serebii är olika Flaskor man får när man gör Juice! alltså.. inga Pokeblocks utan PP UP, Juice, HP UP etc etc.