💬
Logga in
Fuska.se

Hur Mycket Får Man Älska Sitt Land?

136 svar · startad

↗ till inlägget

min morsa ger alltid bort gamla kläder, det är ju bra. fast jag har inte gett så mycket även om jag vill

Men du är ju inte myndig så du kan ju inte heller säga till om så mycket.
2 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Nej jag vet :( men jag ska vara generös i livet :P

↗ till inlägget

Nej jag vet :( men jag ska vara generös i livet :P

Ja man kan alltid försöka.

Jag tror det var sida (sida är en "förening" som jobba för staten och hjälper andra länder) som hade en grej där du kunde göa så att du skänkte 100kr i måmaden och dessa pengar drogs direkt från din lön så att du inte behövde hålla på att skicka in allt själv

3 Jun 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

ämnet hamnade om patrioter, kan väl bara få säga min mening i det hela..?

själv är jag relativt långt ifrån patriot, snarare en rebell. jag älskar verkligen inte sverige, men jag tycker att det är helt okej att leva här - men saker kan alltid förbättras, och dessa vill jag införa, om jag får chansen.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #105

rebbel, inom mina kretsar är patriot, typ... man skulle kunna kalla mig aktiv patriot eller något, försöker andra folks negativa syn på "oss" patrioter, försöker lära folk vad ordet står för, ändra alla fördommar som folk idag har, specielt den yngre generationen har massor av fördommar, tror oftas att patriot och nazism är samma sak, blir arg när jag hör, hur f*n kan man koppla ihop något som går ut på att hata med något som går ut på att älska. var på en skola som heter oppeby skolan där typ 90% av alla som går där är typ patrioter, (går max 1 turk på hela skolan, och det är inte som tidningen skrev att det beror på den högerextrema gruppbildningen, utan att den ligger ute på landet...) snackade i aulan om nazism och sånt, och så kom en från exit, och föreläste, började med typ sähär "vad jag ser här så är inte några fördommar i denna lokal, förutom dom där(pekar på några hiphoppare med wutang clan kläder)" :P sådä så!

8 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Jag förstår inte hur patriot och rasist/nazist kan kopplas riktigt.

Patriot: Älskar sitt land, behöver inte ogilla utlänningar

Rasist/nazist: Ogillar utlänningar, behöver inte gilla landet

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Nazism bygger på Nationalism så då behöver de nog gilla landet ;-)

13 Jun 2005
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #108

patriot = hatar inget men älskar det man har...

16 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

har jag missuppfattat allt eller :P men i vilket fall tycker jag inte att patrioter borde förknippas med nazister

17 Jun 2005
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #110

det gör dom inte heller i innebörd, det är bara att det ränner runt folk som inte kan skilnaden och som sprider det vidare till sina vänskapskrätsar så blir det som en ond cirkel... om du säger till mig så säger jag till mina polare som säger det vidare till sina poalre, typ så är det fungerar idag så då börjar alla tro att det är samma skit..

nazism består också en liten del av "hämd". Eftersom tyskland förlorade första världskriget, så ville Hitler på så sätt hämnas som övertygade dom flesta till att bli nazister.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #112

hämd vete f*n, det handlar om renhet, och då kanske hämd är inräknad..

hitler var tvungen att hitta på någon att anklaga, judarna hade det ganska bra ställt under tyska deprisionen som uppstod efter första världskriget, så därför vart det dom som var syndabokar, vilket var smart av hitler eftersom tackvare det så fick han makten... men största delen som jag anser till förintelsen är att england och frankrike skulle ha så j*vla mycke krigsskadestånd så det var därför tyskland kolapsa och alla vet vad som hände efter det... förövrigt så var det mellan nazi och komunsiterna som tyska foket fick välja mellan

Nivå 7 · Fuskare

mellan nazi eller kommunister... jag vill inte verka nazistisk för jag är verkligen inte nazist men jag skulle ändå valt dem i det läget, för jag ogillar verkligen kommunism...

18 Jun 2005
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #114

jag skulle också valt nazisterna, eftersom se bara på hur sovjet var på den tiden... totalt kast, det var inte fören andra världskriget bröt ut som jobb uppkom då dom var tvugna att tillverka vapen och ha soldater... och ändå under andra världskriget så hade tyska soldater bäst utrustning, en tysk pansarvagn kunde lätt slå ut 10 st ryska innan tyska pansarvagnen var skadad... fast sen var det ju judar som bygde pansarvagnarna så det kanske var därför det var så bra kvalite :P ...

jag skulle ha valt kommunism faktist.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #116

varför skulle du det? ska bara säga att hitlers parti hade något som kallades för brunshortorna, som var som en arme, innan han vart vald till rikskansler, typ som sprang runt och klåde upp allt som var imot han regim, och komunister också. men komunisterna hade iförsig också typ slagmänn fast inte lika många...

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

jag skulle ha valt kommunism faktist.

jag skulle aldrig i mitt liv acceptera kommunism... skulle hellre flytta utomlands, men vissa tycks gilla det...

22 Jun 2005

Om jag fått välja mellan kommunism och nazism så vet jag inte vad jag hade gjort.

Förmodligen hamnat på psyket.

23 Jun 2005
Nivå 2 · Novis

Jag hade flytt över havet och stridit för Engelsmännen! Hail to England!!!!!

↗ till inlägget

Jag hade flytt över havet och stridit för Engelsmännen! Hail to England!!!!!

Du tror inte att tyskarnas gränsbevakning var rätt effektiv.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in