💬
Logga in
Fuska.se

Skoluniformer

53 svar · startad

Läste i aftonbladet att det kanske kommer bli så att alla fri skolor och kommunala skolor. kommer kanske få skoluniformer angående att barnen brukar mobba någon bara för att den har falsk puma. O.s.v.

Men jag tycker inte att det ska finnas skoluniformer i skolorna. Om t.ex min lärare gav en till mig så skulle jag slita sönder den !!!! :evil:

Nivå 4 · Lärling

Skoluniformer=Dumt som ***.

Nivå 12 · Mästerfuskare

jooo det suger

Nivå 5 · Fuskare

Jag skulle inte vilja ha skoluniform, så är det jopbbigt om alla har likadana kläder, man ser ju inte skillnad om man ser 2 personer bakifrån då ju, inte lika lätt iaf...

Men borde inte det här ligga i Debatt, tycker jag iaf...

Nivå 3 · Lärling

skoluniform? en såndär där tjejerna tvingas ha kjol va?

om jag fick en sån skulle jag nästan hoppa av skolan.

onödigt att ha skolunform tycker jag... som fire fly sa men ser ju inte skillnad på två olika personer!

med skoluniform har man 0 i personlighet!

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

onödigt att ha skolunform tycker jag... som fire fly sa men ser ju inte skillnad på två olika personer!

Så tycker jag ochså :evil:

Men dom dära j*vla pokitikerna har väll inom 20 år förstört Sverige! :angry:

Senast ändrad:

Vi hade omröstning i skolan att årskurs 1-6 skulle ha uniformer. Majoriteten sade NEJ.

Kläder äger Personlighetens undergång enligt mig iaf.

↗ till inlägget

Ja typ. T.ex du har en t-shirts det står din skolans namn i framsidan. Så har tjejer typ kjol.
5 Jul 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

oftast har man slips och kavaj också :cry:

om jag skulle få nåt sånt där skit så skulle jag skolka från skolan jävligt ofta(eller riva sönder den) :angry:

↗ till inlägget

oftast har man slips och kavaj också :cry:

Min kompis skola fick prova skoluniformer om det va bra. Han sa att det är en skorta(stava) med 2 knappar . Och i baksidan står det skolans namn. och så fick dem ha shjort. Och töntiga skor.

Så röstade dem om det var bra det var bara typ 10 styckna som valde att det skulle bli det eftersom dem blev mobbade för dem inte har märkeskläder.

Och resten Nej.

Nej tack. Jag skulle aldrig ta på mig nåt så fult som en skokluniform.

Säg till alla i hela skolan när rektorn delar ut skoluniformerna ska ni riva dem :evil:

Om det blir skoluniformer.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Säg till alla i hela skolan när rektorn delar ut skoluniformerna ska ni riva dem  :evil:

Om det blir skoluniformer.

Tvingas betala för det sen?

Roligare kan man ha för de pengarna.

Tanken är god, men nja, bättre lösningar måste det finnas för att inte folk ska bli mobbade.

Och när mer än hälften vägrar ha på sig sin uniform kommer de som har den på att bli långt mer mobbade än vanligt.

6 Jul 2005

De töntigt och ha skoluniformer.

Dem som inte sköter sig i märkeskläder får inte ha på sig det i skolan.

Asså jag menar märken som Peak lacoste Boss adidas puma tiger of sweden o.s.v aja ni fattar.

Nivå 8 · Veteranfuskare

jag vill absolut inte ha skoluniform

7 Jul 2005

Jag tror att ingen vill det.

Och vad ska vi göra i vintern frysa ihjäl oss O_O.

NEJ TILL SKOLUNIFORMER !!

8 Jul 2005
Nivå 3 · Lärling

men vad har vi för mening i de hela? <_<

dom där som sitter där i regeringen "vet vad som är bäst" för ungarna idag.

tar man bort valfri klädsel blir det väll typ en såndär hydra effekt(en försvinner, fler kommer)

Mobbning problemet för kläderna är åtgärdat men till vilket pris? de kommer ju bara mer och mer man kan bli mobbad för och våra sätt att vara unika tas bort ifrån oss...

usch........ :blink:

Jag vägrar ta på mig dem !!!

Dessutim får tjejer ha nåt slaxs färgat tråd i håret <_<

buuuuu för skoluniformer . . kvittar ju typ vad man har för vanliga kläder då . kan ju gå till loppis o köpra lite kläder man kan ha på sej hemma ..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in