jag har köpt ett psp i usa och jag undrar om jag kan spela svenska spel på det...
PSP ÄR GRYMMT
jag har köpt ett psp i usa och jag undrar om jag kan spela svenska spel på det...
PSP ÄR GRYMMT
Nej det går det nog inte....för jag köpte ett ps2 i USA och om jag ska
köra svenska spel så fungerar det inte men det ganske är anaorlunda
på Psp :huh:
Så här funkar det! Du kan spela spel från vilket ställe som helst, japanska, europeiska, amerikanska, ja alla spel. Filmerna är dock i olika regioner och i ett psp från usa kan du bara spela filmer med region 1- altså inte europeiska-. Du kan inte heller köra över IR mellan ett europeiskt och ett amerikanskt! Inte för att skryta men ni kan fråga mej för jag vet det mesta om psp.
TACK!!!1 :P B)
Det går inte med varken psone eller ps2 men med psp kan man köra vilka spel som helst (umd spel alltså).
man kan inte köra japanska spel med en usa psp ;)
↗ till inläggetVarför inte? Japan tillhör samma region (2) som Sverige. Om svenska spel kan spelas så borde även japanska kunna det.man kan inte köra japanska spel med en usa psp ;)
nej nej dem japanska skaparna har betämt att japanska spel som naturo inte ska komma ut till andra länder än japan,om man vill köra alla länders spel så köper man sin psps i japan så är det! -_-
visste jag faktiskt inte men det kan nog stämma :cool:
↗ till inläggetKanske rett,tillbaka till emnet ,vi vill ju inte ha en varning mer far att vi hoppar av traden och snackar om nat annat.visste jag faktiskt inte men det kan nog stämma :cool:
så sant
↗ till inläggetJa ja,jag tror faktikst inte det gar men ej seker. :huh:så sant
man vet aldrig med japanare... lite synd ändå för det kan ju hända att det kommer as grymma spel i japan som inte kommer hit.
↗ till inläggetJa det vore skitsynd :(man vet aldrig med japanare... lite synd ändå för det kan ju hända att det kommer as grymma spel i japan som inte kommer hit.
men finns det några spel i japan som inte kommit till usa än då
det finns nästan bara utländska spel till psp men typ alla är importerade ifråm usa
det finns en annan sak oxå spel savarna är regions bundna så du kan inte ha ett europeiskt spel och ladda ner en amerikansk spel save och tvärtom till exe
your lucky ! :)
www.webhallen.se dem tar in umd filmer från usa :cool:
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in